En lovsång till demokratin

22 09 2010

Till att börja med, kan vi få slippa integrationsdebatten, OK? Även om du tar bort Sverigedemokraternas muselmanrädsla så är de fortfarande ett reaktionärt skitparti, och ingen gång i historien har något samhälle mått bra av bakåtsträvande. Faktum är att är det något betahannarna skulle behöva, där de släntrar runt i sina småbyar och drömmar om bullerbyar, så är det utveckling. Inte det motsatta.

Egentligen hade jag ju tänkt håna Rikshushållarna, partiet som ställer upp i riksdagsvalet med en jättelång lista men som bara lyckats dra ihop två (2) röster med bara ett par-tre hundra valdistrikt kvar att räkna. Ett misslyckande som ställer alla andra valbesvikna partier lite i skuggan. Det är 111 färre än Kalle Anka och lika många som Ödlepartiet dragit in i skrivande stund. Kanske skulle jag dra en lustifikation om vikten av att nå fram med sina kärnfrågor. Men sen tittade jag lite noggrannare på deras valsedlar och läste mer om partiets spännande valplattform (Inga skatter, medborgarlön, ”BANKERNA ersätts med att alla medborgarna och företagen har en liten ‘hemmaterminal’ och ett plastkort trådlöst i förbindelse med nya RIKSGIROTS datacentraler för alla penningtransaktioner och lån utan ränta” och såna goa grejor), noterade förekomsten av visionären Lars Rutger Solstråhle på den valbara listan (vilket leder oss till det nästan ändå mer spännande partiet Samhällspartiet för vuxna (men den godbiten får vi spara till en annan gång)), och blev i stället lite sorgsen. Uppenbarligen är partiets ende medlem Lennart Nyberg en åldrad rättshaverist med tveksamma sinnesgåvor.

Lars-Rutger, Visionär. Eventuellt vivör och lebeman.

Ju. Och sådana vill man inte göra sig lustig över i onödan. Så i stället säger jag Heja Lennart, du är en fin symbol för demokratin. Och lycka till med hemmaterminalen.

Förresten – här är valsedeln. Läs och begrunda.


Åtgärder

Information

4 responses

23 09 2010
Fnurp

Suck… ”inte skriva om politik”

”Till att börja med, kan vi få slippa integrationsdebatten, OK? Även om du tar bort Sverigedemokraternas muselmanrädsla så är de fortfarande ett reaktionärt skitparti”

– Jag skriver vad jag vill men kommer inte att möta kritik???

Kul, mannen

23 09 2010
Ron Obvious

”Men vem fan är Danne Nordling” hade varit ett annat väntat genmäle.

Det där var en åsikt, inte en politisk kommentar. En som jag tror att du får svårt att ändra på, dessutom. Tycker man att landet är så jävla illa att man anser det vara en god idé att ge sitt folkliga förtroende till stjärnor som Levi Klausen, Martin Kinnunen, Marie-Louise Enderleit, David von Arnold Antoni och Eric Gerhardsson (ja, nu får ni googla lite) har jag svårt att tolka det som något annat än en proteströst mot sitt eget intellekt.

23 09 2010
Fnurp

Intressant med rikshushållarna, nätat dem och mkt intressant läsning. Marx väder sig i sin grav tror jag.

OT:
ÖIK, kolla in tabellen, 17-4 i målskillnad, iofs bara tre matcher, ska vi gå på nån match nån helg?

23 09 2010
Ron Obvious

Och jag behöver inte längre undra vad den gamle rasbiologen Gunnar Adler-Karlsson sysslar med nuförtiden.
Får se om det passar. Det finns ju fan inga stockholmslag i allsvenskan längre.

Lämna en kommentar