Växtbelysningsbonanza

18 08 2013

OK, så jag gjorde en provisorisk lösning, tack vare en konkursutförsäljning på Bromma Blocks. Jag kom över ett högt zinkbord till det ganska facila priset 138 kronor, varför jag snabbt kunde fylla det med liv och montera LED-lampan i gardinstången like so:

Så nu tror grannarna att vi spelar in porr i gästrummet.

Så nu tror grannarna att vi spelar in porr i gästrummet.

Jag testkör med Habaneron, som ju ligger sist i utvecklingen, och den röda ICA-chilin. Den har gått i nån sorts dvala och slutat att producera blommor. Jag skolade om den igår, och hoppas på att lite rött och blått artificiellt ljus, i kombination med morgonsol, kan få den att vakna till liv igen. Frukterna är stora, så det vore synd om de inte fick utvecklas färdigt. Vad det nu är för sorts chili.

Jag har höjt lampan lite sedan bilden togs. Jag vet inte om man kan ha lampan för nära plantorna, men jag har läst nånstans att 30 cm är nån sorts minimum. Det viktiga är väl ändå att ljuset ”täcker” plantorna? Jaja, vi får se vad som händer. Nu ska jag skaffa ännu en timer på Clas Ohlson.


Åtgärder

Information

Kommentera

