Andra spännande nytillskott

17 08 2013

Så jag började göra mig redo för vintern genom att köpa ett plantset på internet.

Ett sånt här. Lysrör och värmematta. Bara för att jag kan.

Ett sånt här. Lysrör och värmematta. Bara för att jag kan.

Fast, ja, sen blev jag otålig och tänkte att man kan väl testa åtminstone? Så jag sparade lite kärnor från snackpaprikor. Två sorter grodde och så här maffiga är de nu, sisådär fem veckor senare.

De är, som växtbelysningsförespråkarna gärna påpekar, alldeles feta och korta - vilket i växtbranschen är mycket bättre än det är till exempel i Hollywood.

De är, som växtbelysningsförespråkarna gärna påpekar, alldeles feta och korta – vilket i växtbranschen är mycket bättre än det är till exempel i Hollywood.

Som ett jämförande exempel kan vi väl kolla in hur fönsterbrädespepparn mådde i våras efter ungefär samma tid.

Nästan lika högresta var de, men ack så klena och rangliga. Hade knappt pallat en nysning.

Nästan lika högresta var de, men ack så klena och rangliga. Hade knappt pallat en nysning.

Som om det inte var nog med detta så hittade jag en LED-lampa på jalapeno.nu som faktiskt inte kostade skjortan och min förstfödde. Med sladd och allt. Jag är i princip redo för övervintringen redan nu, jag har sett ut en plats och allt. Tyvärr betyder det här att jag måste lösa upphängningsproblemet inom kort. Att jag kanske måste borra i vårt betongtak. Utan att orsaka omfattande material- eller kroppsskada. Jag är inte en händig man, om nu det har missats.


Åtgärder

Information

Kommentera

