Manligt och kvinnligt

20 01 2013
Ett illustrativt exempel. Och möjligtvis ett lite ostädat.

Ett illustrativt exempel. Och möjligtvis ett lite ostädat.

Det har hänt att folk har kommit fram till mig på stan och ifrågasatt sättet på vilket jag framställer min kära flickvän som något slarvig. Jag tänker härmed exemplifiera det med våra respektive tandkrämstuber. Notera den högra tuben, pepsodenten. Se hur dess krämiga innehåll försiktigt har pressats fram underifrån med analytisk precision, på det att inget ska gå till spillo. Det är min tandkräm.

Förflytta sedan eder blick något till vänster. Där står det något knöligt. Där står colgaten. Till synes planslöst angripen från alla håll med nån sorts tillhygge, som om tiden var av vikt och slumpen fått avgöra handgrepp och tryck. Det är min flickväns tandkräm. Och den är förvisso mycket representativ. Och förmodligen anledningen till att vi på sistone inte har delat tandkrämstub. Ibland misstänker jag att hon inte är en riktig oxe.


Åtgärder

Information

Kommentera

