Succé!

12 11 2012

De sa att det inte kunde göras. Men vi gjorde’t! Vi snyggade upp ett kök utan att sluta prata med varandra (trots att Messa smög upp bakom mig och skallade min armbåge inte mindre än två gånger). Och så vitt vi har upptäckt är inget trasigt, förstört eller besudlat för all framtid. Skåden underverket:

Grått, färgglatt, festligt! Skräpigt!

Och är du inte jätteimponerad av det här är det förmodligen för att du inte såg hur det såg ut innan.

Sen gick det inte lång tid efter att vi lovat varandra att aldrig visa skåpluckor eller dörrkarmar för en auktoriserad målare förrän vi fick total hybris och planlöst började gå loss på tapeten. Men där blir det ingen före-bild, den tapeten ska inte oskyldiga behöva se. Spexigt nog väntar vi nattbesök till helgen så då måste det vara färdigkluddat.

I morgon ska jag ha mitt livs första utvecklingssamtal. Det är, sägs det, en traditionell sedvänja hos människor med fasta jobb och har till uppgift att säkerställa att allas kompetenser tas till vara och att inga sura jobbrelaterade konflikter ligger och pyr. Typ. Och alls inget farligt. Som förberedelse har jag en tvåsidig mall med frågor som jag förväntas fylla i i förebyggande syfte. Med frågor i stil med Varför jobbar du på Gratistidningskomglomeratet?, Vilka arbetsuppgifter tycker du är viktigast?, Hur har din förmåga att ta ansvar fungerat? och den mer kryptiska Chefens avstämning.

Det är förstås vidrigt, och alla mina svar kan utläsas som OBS! Jag är inte en bluff! Jag lovar! Nä, men det bli säkert bra. Nu ska jag fundera på vilka som är mina tre viktigaste målsättningar, och hur de lämpligast kan uppnås.


Åtgärder

Information

Kommentera

