My fifteen minutes

2 09 2012

Trots att det är nästan två år sedan jag och Messa blev Solnabor finns det fortfarande saker vi saknar från tiden i Gröndal. Somrarna i Vinterviken, naturligtvis. Vår servitris på O’Leary’s. Och så Petter på systemet förstås. När Gratistidningskonglomeratet expanderade till de trakterna förra våren var jag snabbt framme och önskade, nej, krävde, en profil på den glade spritnasaren. Men se, det var inte så lätt som man kunde tro. Ty Petter tycktes inte alls intresserad av att prata med oss. Var han inte bortrest så var han upptagen eller så hade han ingen lust att svara i sin telefon. Så det där rann ut i sanden.

Men fina människor blir aldrig bortglömda. Och vår käre Petter har minsann varit aktuell så det räcker i dagarna. Redan i februari startades Facebookgruppen Det fantastiska Systembolagskassabiträdet i Liljeholmen, fyllt av frejdiga kommentarer i stil med
Otroligt kul! Tänke senast i lördags att jag måste ge den mannen feedback. Har ju blivit några besök på olika systembolag under åren. Men aldrig har jag gått ut med ett leende pga av personalen…förrän jag handlade av honom första gången på Liljeholmen. Nästan så att man kan välja en längre kö bara för att få betala hos honom. Mycket glädje och föstklassig service. Respekt!

eller ”Har aldrig träffat en mer go och gladare person i mitt liv! Det är en fröjd att gå till Systembolaget i liljeholmen för att få en dos av Petter, men oj vilken besvikelse det är om han inte är där! Det finns nog ingen mer helhjärtad person som är så otroligt serviceminded som Petter. Han skulle kunna få vem som helst att köpa allt på Systembolaget även om man inte gillar det🙂.

och ”Petter är bäst.

Av någon anledning dröjde det tills nyligen innan gruppen brejkade. Antalet gillare ökade lavinartat och ligger nu på en bit över 2300, vilket är ungefär en fjärdedel av Liljeholmens totala folkmängd. Och, det var hit jag ville komma, i går noterade nyhetsbloggen Ajour fenomenet Petter. Och de gjorde det genom att bland annat länka till ett blogginlägg av Sexet. Och det är lite här vi finner anledningen till att jag inte vågar länka direkt till Ajour-texten, av rädsla för att hamna på nån sorts offentlig pingbacklista. Att behöva bli associerad.

Sexet låter nämligen hälsa att ”Hahahaa åh herregud, all time high på min blogg hahaaaaa”, och det är ett problem med tanke på den episka nyårsaftonsbild på mig, Sexet och Messa som kan beskådas i blogginlägget i fråga. Det är den Finska bilden. Det är, kan man säga, kanske inte den bilden jag ville bli känd för. Det kan vi säga.

Livet… är inte alltid vackert!


Åtgärder

Information

Kommentera

