Ryktesspridaren

18 08 2012

Häromdagen satt jag på jobbet när det börjades prata semester. Vissa konstiga kroppar, inga namn, plockar ut en veckas semester här och en där under hela sommarhalvåret. Vilket naturligtvis är helt förkastligt. Jag, påpekade jag, fyller ju 40 nästa år så då behöver jag den där påskledigheten.
”Fyller du 40?” undrade El Hinko i ett anklagande tonfall.
”Men du skulle ju bli pappa före 40” påstod Big Red.
”Va? Ska du bli pappa?” utropade Vikarien.
”Ska Ron bli pappa?” skreko plötsligt hela lokalen.

Ty från bizarrt rykte till faktiskt sanning är det i regel cirka 23 sekunder.

Ja, sen berättade jag om det här på ett internetforum, så nu tror de också att jag ska bli pappa.

Jag ska inte bli pappa.

Efter en längre tids påtryckningar från Rockflickan har jag äntligen kommit mig för att läsa löparbibeln Born to run. Jodå, den är bra. Jodå, jag känner redan en elementär längtan efter springa barfota över ängar med ett primalt löpsteg, utforska staden på cykel, leva på rötter, bönor och grönsaker, samt baka bröd och pressa juice medelst en trubbig sten. Men this too will pass. Inom en vecka, räknar jag med. Eller åtminstone när ballprunket har vissnat och dött.

Jag skulle vilja skriva något om den oerhört märkliga Assange-historien också, men det känns lite för uttjatat. Kan vi inte bara enas om en sak – den att det inte är journalisters jobb att recensera människors personlighet och sinnestillstånd. Det är ju för böfvelen bloggarnas uppgift!


Åtgärder

Information

6 responses

19 08 2012
sienna

Jag förstår att du de facto bakade bröd i morse, så det är bara en tidsfråga innan du står på Löplabbet och provar ut såna där barfota-skor och beställer rötter och bär hos Paulún.

19 08 2012
Ron Obvious

Det funkar inte så. Det här kommer att gå över snabbt, så jag passar på att kräma ur all viljestyrka innan det är för sent.

20 08 2012
fnurp

Jo, men, faderskapet då? Zigenarvits vore kul också….

22 08 2012
Messa

Nej! Inga barn!

28 08 2012
mikebike

Hej du! Jag har fått en liten idé som jag tror skulle falla dig på läppen. Hittar inte din mail. Maila mig på mikebike@badactors.se

28 08 2012
Ron Obvious

Rafflande. Har mailat dig.

Kommentera

