Men’s penises in corpore sano

11 08 2012

OS fortsatte med s k balltramp – så vitt jag vet är Rolf-Göran Bengtsson den ende olympier som tvingats avstå tävlan p g a ett tramp på ballen, ännu mer konstiga brottningsregler och inte minst en roddare som kände sig tvungen att gå ut i media för att dementera att han skulle ha haft stånd på prispallen. ”Jag svär på att jag har inte har stånd på bilden. Jag vet inte hur den hamnade i den positionen, men varsågod”, säger han, och tog sig därmed in på den prestifefyllda listan över framträdande OS-bulor. Grattis, Henrik Rummel!

Han ser glad ut i alla fall, det gör han.

I veckan kom Messa äntligen hem efter en hel vecka på sydligare breddgrader där hon ägnat sig åt gud vet vad. Men en sak vet jag och det är att hon tog med sig den finaste gåvan en man kan tänka sig:

En fez! And there was much rejoice! (Men det blir kanske mindre rejoice när hon ser att jag har postat den här bilden där folk kan se den.)

Vi firade detta med att göra ett besök på Stars and stripes, den karlskronitiska pubkedjan (som är helt originell och inte på något sätt liknar andra sportpubar vars namn vi inte ska nämna) som är en säker källa för Murphy’s red och som har flyttat in långt ner på Folkungagatan. I ett försök att konversera bartendern nämnde jag att jag minsann har varit full på Stars and stripes förut ity min flickvän kommer från Karlskrona.

Jag hade kanske inte anat att det skulle göra så stort intryck. Flickvännen blev hårt ansatt under varje toalettbesök (Är du från staun?! Säkert?) och efter en stund dök det upp en nachotallrik on the house. Hon mer eller mindre tvingades att ta fotografiska bevis av baren för att visa för folket hemmavid och, i en vändning som vi fortfarande inte riktigt förstod, det slutade med att barmannen fotograferade mig och Messa bakom bardisken. Men den bilden får ni nog gå till hennes blogg om ni vill se.


Åtgärder

Information

Kommentera

