Historieförfalskaren

28 04 2012

Det är oklart varför, men Messa tycks känna ett tvingande behov av att återuppfinna mitt förflutna. Visst, mitt liv kanske inte har varit glam och fest och jättespännande hela tiden, men jag tycker ändå att hennes bizarra historier om Vajlet och Den Gamle Ron Obvious börjar lukta suspekt.

Vajlet, det här hittade Messa på under en solig midsommarafton, är min före detta (fiktiva) fru. Hon är ett rejält fruntimmer som minsann går hem hos släkten tack vare sitt rotmos och sina flinka älgstyckarfingrar. Dock är Vajlet även en smula dominant, vilket kan förklara förekomsten av barnen Cewynn och Melizza samt kamphunden Kingen.

Vajlet, Kingen och Melizza.

Om du frågar Messa är påhittet av Vajlet bland det roligaste som har hänt i den moderna civilisationen, varför det är mycket möjligt att berättelserna om henne kommer att följa oss i många år än. På sistone har även en annan fiktiv person från mitt förflutna dykt upp. Hon kallar honom Den Gamle Ron Obvious, och har redan gett honom en hel del karaktärsdrag.

Den Gamle Ron Obvious hade spottat mig i ögat och gått och lagt sig vid det här laget i stället för att hålla på och gullegulla” kan det låta. Den Gamle Ron Obvious var, har jag förstått, en hänsynslös häradsbetäckare med en extremitet i varje hål och ett otåligt sinnelag. Till skillnad från den nye Ron Obvious, verkar det. ”Tycker du att det är mysigt att vakna upp varje morgon bredvid en varm kropp? Den Gamle Ron Obvious hade satt på mig medan jag sov, sprutat mig i håret och sparkat ut mig ur sängen redan”, påpekade Messa denna morgon.

Problemet är att jag inte vet om jag ska vara smickrad eller förolämpad.


Åtgärder

Information

Kommentera

