Lloyd!

16 04 2012

Som journalist, typ, går jag naturligtvis aldrig upp i grisottan. Det gör däremot min flickvän, varför vi aldrig träffas på morgnarna. Hon har redan gått till jobbet när min klocka ringer. Och det systemet passar oss ganska bra – jag är inte jättemunter på morgnarna utan vill bara dricka kaffe och läsa morgontidningen. Det innebär att vi tvingas ta hand om eventuella nattliga trauman via SMS.

I natt, till exempel, hade jag tydligen vrålat om nån Lloyd. Det var lite konstigt. Jag känner ingen Lloyd, vad jag vet, ej heller har jag sett någon Lloyd Kaufmanfilm på sistone eller avnjutit gamla Sven Melander-klassiker på YouTube. Så förmodligen var det Lloyd Cole jag ryade om. Kom hit, Lloyd, menade jag kanske, och spela dina muntra popsånger för att fira att våren är på väg.

Så måste det ha varit.

Åtgärder

Information

Kommentera

