Dublin II – The return

7 04 2012

Svärfar fyller 60 i år och i present får han en vecka i Dublin med familjen. (Och mig.) Från och med imorrn faktiskt. Fast det vet han inte om än. Bara att han ska bort en sväng. Jag och Messa kan tyvärr inte hälsa på till påsk, eftersom vi ska hälsa på min syster i stället. Eller hur det nu var. Messa har ljugit om det här i flera månader nu, och varje gång jag hör henne i telefonen så har lögnen blivit ännu lite mer detaljerad och utbroderad. Och jag ska inte ljuga (också), jag är lite bekymrad över hur lätt och ledigt hon spinner lögner. För sin egen far! 

Borde jag vara orolig?


Åtgärder

Information

Kommentera

