We are the 1%

3 04 2012

Det var oerhört vuxet, det var värdigt och det var – till skillnad från tidigare – fritt från debila frågor. Det var dags att få reda på hur mycket deg vi måste punga ut med om ombildningen blir av. Mer än vad jag hade trott, skulle det visa sig, och förmodligen lite dyrare per månad än nu. Men inte alls oöverkomligt.

Dessutom fick vi reda på att vår våning (det heter så i den här delen av landet) utgör ganska exakt 1 procent av föreningens yta och att vi har en granne vid namn Ann Ahlquist. Och en som – och här bleknade all annan bakgrundsinformation – heter Geronimo.

Geronimo!

Jag tror aldrig att jag har varit så stolt över att bo här som nu. Tack, Geronimo.


Åtgärder

Information

2 responses

11 04 2012
Raggoparden

ah! Åkerlund i efternamn? Jag har alltid undrat hur han ser ut, mannen bakom det där namnet som rullar förbi i eftertexterna på svt´s nyhetsprogram..

12 04 2012
Ron Obvious

Inte omöjligt. Jag tyckte att det lät som ett son-namn, men å andra sidan var jag distraherad av att försöka undvika skrattparoxysmer.

Kommentera

