Utrensning

7 02 2012

Det där otäcka vi pratade om skulle kunna hända, det har hänt nu. Stor var sorgen när Kjell Gren och Blondie bad om en ny dos agnetasjödinismer till frukosten häromdagen och det visade sig att jag blivit utrensad. Ratad. Bortkastad. Agneta har tagit bort mig från sin Facebookvänlista. Ledorden i tillvaron som tidigare fått dem att skrika om nåd och märkliga tortyrmetoder är dem nu förvägrade. Och det rådde förstämning. Sedan hånade de mig för att hon dumpat mig och spekulerade i om, och i så fall hur länge, hon varit mig på spåren, om hon avslöjat mig som den smutsige smygskrattare jag varit. Det får vi kanske aldrig veta.

Det kommer förstås att kännas tomt. Renons på självklara ”visdomar”. Men jag har förtröstan i att det här bara är ett sätt för tillvaron att säga mig att det nu är dags att gå vidare, att hitta styrka på andra sätt. Jag önskar förstås att jag hade sparat på mig ett arkiv av djupsinnigheter medan tid fanns, men det som är gjort kan inte göras ogjort. Jag måste vända blad och gå vidare. Åren med Agneta är förbi.

Därför säger jag farväl till den här tiden med ett blogginlägg om ett möte med Agneta som jag av en slump (och med slump menar jag att jag målmedvetet letade efter det) råkade ramla över:
Det lyste om Agneta. Så mycket vackrare än för 20 år sen (hon var vacker redan då)… för hon hade släppt sin mask. Det fanns inga barriärer och filter i vägen, utan hon vågade visa sig naken. 

Utan Agneta är vi förvisso nakna. Gå i frid!

Åtgärder

Information

One response

7 02 2012
Ron Obvious

Men kanske kan jag kompensera den här oerhörda förlusten med en kompis kompis som nyss lyckades särskriva ordet ”distraherade”. Som en liten tröst.

Kommentera

