Den långa vintern

23 08 2011

Sedan jag och Messa flyttade ihop har ÖSK mött Mjällby fem gånger. Matcher som vi naturligtvis ser, närking a bleking. Och fem gånger har ÖSK dominerat klart (det är i alla fall så jag minns det) men Mjällby kontrat in ett helt omotiverat mål eller två. Men man vänjer sig. Även vid stora orättvisor, och oerhört osportsliga vinnare. Den här gången hade mitt ÖSK ändå inte särskilt mycket att spela för.

Det är lite sorgligare att kolla hur höstsäsongen har börjat för mina engelska lag:

Everton (Premier League):
Queens Park Rangers (h) 0-1

Leatherhead (Isthmian Premier):
Billericay (b) 1-2

Richmond Raith Rovers (West Cheshire Div 2):
Bebington Ath. (b) 2-4
Runcorn Linnets Res. (b) 0-5
Prescot Cables Res. (b) 0-2

Det lutar åt en lång kall vinter.

Förresten, ni vet den där känslan när du, iklädd din Hi, how are you-tröja, får ögonkontakt med personen i Fuck you-tröjan. Inte? Men det gör jag.


Åtgärder

Information

2 responses

24 08 2011
Medelklassman

Se där. Jag som gladde mig åt 0-1 resultatet enär jag har en viss känsla för QPR. Däremot får jag väl tippa att Everton lär ligga högre upp i tabellen när säsongen summeras. Om inte en massa pengar i kassan kan hjälpa QPR mot nya stordåd.

24 08 2011
Ron Obvious

Jag har verkligen inget emot QPR, det är ju en klassisk klubb. (Men jag är samtidigt glad över att mitt lag än så länge har sluppit galna entrepenörer och malaysiska affärsmän som lägger sig i.) Tyvärr har Everton på senare år satt i system att inleda säsongen så pass uselt att de aldrig hinner ikapp när formen kommer, så det här var ett extra tungt slag nu när vi ändå slapp börja mot Tottenham som var meningen.

Och Tanners fick mer pisk igår, 4-2.

Kommentera

