Om levande kaniner och döda skallar

21 08 2011

Då var det söndag igen, och på söndagar orkar ingen varken skriva eller läsa några långa välskrivna blogginlägg. Jag har helt rutinerat löst det problemet med att ägna söndagarna åt en i synes ändlös bloggserie som kräver minimalt engagemang från båda sidor. Bra, va?

Motiv: Den onda kaninen. Jag har faktiskt en tredje variant på kaninen och dödskallen också (i vilken kaninen använder dödskallen som nån sorts luftballong eller nåt – hela motivet osar av psykedeliska droger och/eller mental ohälsa), men jag anser den vara lite för ful för att få vara med här. De här tischorna kommer från Super Fishal, som har en del roliga designs. (Och en del fåniga.)

OK, här ser vi alltså hur den lilla kaninen först föds ur skallen, likt nån sorts mytologisk kaningud, för att sedan äta upp skallen. I den tredje tischan i serien bajsar kaninen ut... vi kan återkomma till det sen kanske?

Ursprung: Alla kanintischorna är införskaffade på Sneakers ‘N’ Stuff på Åsögatan vid olika tillfällen, och sannolikt till ett ganska saftigt pris.
Kontroversialitet: Nästan obefintlig. Jag känner i alla fall inga som upprörs av våld mot dödskalle, trots att gravskänding faktiskt är högst olagligt. Jag har inte ens varit med om att någon har kommit fram och utbrustit i ett ”Vad tokigt! Kaninen äter alltså dödskallen! Vad jobbig den ska vara att bajsa ut sen!” Vilket ju är lite tråkigt,
Affektionsvärde: Högt. Den bruna varianten var länge min absolut favorittischa. Japp, när jag ville se riktigt fräck ut så var det den jag valde. Jag vet inte vad det säger om mig. Den svarta är en ren brukstischa. Märkligt egentligen, eftersom motiven bara har subtila skillnader, men jag antar att det är allt bjäfs runtomkring och den helt onödiga (och ganska fula) loggan som förstör den.
Kuriosagrad: Ganska låg. Både dödskallar och kaniner förekommer frekvent på människors torsos i denna tidsålder. Kanske för många, där har vetenskapen inte bestämt sig än.
Kvalitet: Mycket god. Slitaget är minimalt trots att de tillhör de allra mest använda tröjorna i min samling.
Övrigt: i övrigt vill jag på intet sätt uppmuntra till bruk av bruna tischor, ity brunt alltjämt är bajsets färg. Och så vill man väl ändå inte klä sig?


Åtgärder

Information

Kommentera

