Veckans tischa

22 07 2011

Så har vi kommit fram till t-tröjan som alltid lockar fram kommentarer: Die Kitty-tischan. Perfekt för släktträffen eller konfirmationen.

Motiv: Svart t-shirt med rött tryck föreställande en avrättad Hello Kitty. (Återigen, jag ber om ursäkt för den usla fotokvaliteten.) Man kan tycka att småbarnsföräldrar som, av sina telningar, tvingats köpa både det ena och det andra med den obehagliga japanska kattungen som motiv borde se det rimliga i detta tryck. Och det gör de också. Jag har fått många glada kommentarer av dessa, men också ofta med det pikanta tillägget Min dotter skulle nog gilla den där. Huvudsaken är att Kitty är med. Jag väljer dock att inte ifrågasätta deras föräldraskap på den punkten.

Die die Kitty! (Tyska för "The the pussy".)

Ursprung: Messa hittade den i en gothbutik på Norrmalm och köpte den till sin lillasyster. Men jag kunde inte låta bli att ta hem ett exemplar till mig själv också.
Kontroversialitet: Märkligt nog väcker denna tischa mer glädje än förakt. Däremot passerar den i stort sett aldrig okommenterad, och på det sättet är det en tischa med tryck i absolut toppklass.
Affektionsvärde: Högt. En man bär med stolthet en t-shirt som väcker känslor. Dessutom är den ganska snygg.
Kuriosagrad: Ganska hög. Med tanke på försäljningsstället föreställer jag mig att de enda som äger denna tischa är udda existenser som helst hänger i mörka vrår tillsammans med sina emokompisar, samt vassa knivar. Du ser dem inte ute på stan.
Kvalitet: God. Ser fortfarande fräsch ut trots hög bärfrekvens.
Övrigt: Jag passar fortfarande på att dyka in i suspekta klädbutiker med mycket svart och randigt när jag har chansen i förhoppningen om att göra ett liknande fynd igen, men än så länge har jag gått bet.

Åtgärder

Information

Kommentera

