Kort update

21 07 2011

Sedan i måndags är jag stationerad i Blekinge tillsammans med Messa och Sexet. Det kan ju låta ganska trevligt, och det är det också även om toalettens placering bredvid den enda lämpliga sminkspegeln gör det till en smärre vetenskap att tömma tarmen. Man vill ju ogärna bajsa med någon utanför dörren. Det är inte trevligt för någon inblandad. Särskilt inte som jag är nykter för första gången sedan i måndags nu.

Jag har lärt mig en del om kvastboll, samt fått röven betygsatt av Fräulein C. Den fick godkänt. (Jag försökte bildgoogla på kvastboll men fick upp bilder på apor som slickar varandra i stjärten. Som tydligen har postats av mig.) Annars är det stora problemet i staun att Messa måste hinna träffa så många som möjligt av sina gamla kompisar. Vilket fick till följd att vi hängde på ärevördiga engelska puben Fox & Anchor mellan halv 1 och halv 7 i går, medan sällskapet med jämna mellanrum byttes ut. I dag har jag dock fått ledigt eftersom Tour de France med stor sannolikhet kommer att avgöras i eftermiddag i närheten av Col Agneil. Det får baske mig (höhö) se till att göra det, ity morgondagen ska vi spendera i Köpenhamn som jag misstänker har lite sämre möjligheter till konstant kontakt med min Tour-app.

I år håller vi på den baskiska bergsgeten Samuel Sanchez i Euskadistallet - rasistisk diskriminering the good way.

(Och appropå googlingar: WTF? Skärp er för fan!)

Morfars... vadförnåt?


Åtgärder

Information

Kommentera

