Det som låter boink mitt i natten

12 07 2011

Messa har haft ont i ryggen de senaste dagarna så vi har hållit en låg semesterprofil. Jag har passat på att titta igenom lite läskiga länkar som jag har fått. Jag är ikapp med Marble Hornets. Jag har läst igenom Teds textiga grottberättelse utan slut. Jag lyssnade igenom The Jonestown Tape. Jag bläddrade i Flashbacks Mondo, gore & bizarreforum. (Och sen undrar Messa varför jag har sovit så nära henne på sistone, jag som i vanliga fall börjar klaga så fort hon rullar över på min sida av sängen, eftersom hon har en kroppstemperatur på cirka 800 grader när hon sover. Well, det här är varför.)

Marble Hornets - depriving sleep since 2009.

Och slutligen gav jag mig på Dying NASA Scientist, som är precis vad det låter som, och som i en rad vridna YouTubefilmer försöker varna mänskligheten med sanningen om utomjordingarna. Fast där fick jag ge mig. Efter först en hypnotisk film (”Min forskarkollega har gjort den här. Den kommer få dig att drömma om vad jag berättar för er. Men titta absolut inte på den mer än en gång per dygn!”) och sen en som började med en text som varnade för konsekvenserna av att fortsätta titta. Jag stannade där.

Och ni vet hur det är. Man rycker på axlarna. Tycker att visst, det var både välgjort och obehagligt, men naturligtvis trams. Men ändå kan du inte skaka bort den där tanken i bakhuvudet. Vadå drömmar? Och sen vaknar du desorienterad under småtimmarna av att sambon tittar oroligt på dig och berättar att du legat och skakat i sängen och skrikit ”Vad vill ni mig? Vad vill ni?”.

Så nu får de nog bli P3 Dokumentär i stället. Eller kanske Review With Myles Barlow.


Åtgärder

Information

Kommentera

