Till förströelsens lov

10 06 2011

Som en direkt följd (spekulerar jag vilt i) av Eddie Vedders ukuleleexperiment sprider sig nu ukulelevåldet över Östermalm och andra stadsdelar med hög medelålder runtom i världen. Fyrsträngad ukulele tyder förvisso på belevad smak och konstnärshjärta, vilket kan förklara det hetsiga temperamentet.

I går fick jag äntligen min guldklimp, min Ricky Bruchbiografi. I glansig pocket. Vacker är den. Fullspäckad med text, bild och tidningsurklipp. Och tydligen 116 sidor om en östtysk som heter Wolfgang som avslutning. Jag ska läsa den med vördnad.

I dag ramlade även Klovn – The Movie ner i brevlådan. En film som jag förbokade redan när vintern höll oss i sitt onda grepp, men som, enligt rapporterna, är precis lika underbar som man har anledning att förvänta sig. Vi ska se den i kväll, jag och Messa, under andaktsfulla former. Recension kommer eventuellt senare.

Den siste tissemanden.

Och dessutom nya Offside, samt det andra numret av Magasinet Plot (som jag väl får anledning att återkomma till en annan gång) – det första fick jag aldrig. Jag har absolut inget emot övermåtta av förströelser, men måste allt underbart nödvändigtvis dyka upp precis samtidigt? Som det är nu har jag ju inte ens tid att delge er den där roliga bajsrelaterade relationsanekdoten. Allt detta lidande!

Åtgärder

Information

Kommentera

