Semesterbilder

6 06 2011

Den nya thairestaurangen runt hörnet som vi har spanat in håller måttet. Förutom att den röda pepparn gjorde delar av min läpp förlamad en stund när vi avnjöt den på den prunkande ballen. Till på köpet har det dykt upp en bagare, också runt hörnet, med öppet på lördagmorgnar. Jag vill härmed förvarna om en viss risk för småfascistiskt självgoda blogginlägg om hur fasansfullt trevligt vi har det inom en nära framtid.

Ballprunk, cirka två veckor.

Långhelgen i Karlskrona är över, och nu väntar söndagsångesten, blott en dag försenad. Efter ett par dagars hejdlöst nöjeskrökande, shoppande och parmiddagande kände vi att vi behövde tagga ner en smula. Så vi tog bilen upp i skogen och erfor rafflande historier om forna dansbanor och tittade storögt på inplanterade dammkräftor hemma hos Messas förfäder.

En liten täppa för framtiden?

På vägen dit shoppade vi skor. Jodå, snart kommer Stockholmshipsters vallfärda till Nävrasko i Nävragöl på det att även de må bära lika balla skodon som jag. Sen matade vi lammen. Och bondsonen i mig skäms en smula över att ha komplimenterat en tacka för hennes fina pung. Men till mitt försvar var hennes juver faktiskt misstänkt lik en hängig pung.

Där... i en stimmig skog av liv och rörelse möttes våra blickar. Det sa bara bäää.

Sen kom måndagen, och vad är väl ett bättre sätt att fira långhelgens sista dag än att ställa klockan kriminellt tidigt? Det mesta. Lik förbannat tog vi gryningsfärjan ut i skärgården.

Typisk Karlskronavy.

Vid Ytterskär dök det plötsligt upp ett rådjur mitt ute på öppet vatten. Inge förstod varför. Kanske var det ute efter det smarriga paketet yoghurt som också simmade omkring i krokarna.

Skåden min fotograftalang!

Det enda man kan önska sig nu är 3½ dags regn och kyla så att det blir någon mening med att jobba igen.


Åtgärder

Information

3 responses

7 06 2011
sienna

Jag kommenterar bilderna i den ordning de kommer (uppifrån och ner):
1. Vad är det för ledset längst ner i högra hörnet.
2. Mysigt, mysigt. Inte visste jag att Messa också har gödsel i ådrorna. Det har hon förtigit.
3. Är lammet besatt av något ondskefullt, eller har du photoshoppat in laser i ögonen på det?
4 och 5. Vackra motiv

7 06 2011
Messa

Det ledsna kan vara min basilika. Jag fick senare reda på att basilika är väldigt känsligt och helst ska stå inomhus. Men det var lite försent.

7 06 2011
Ron Obvious

Lammet är mycket riktigt pure evil. Jag hade tänkt dölja det, men tyvärr funkar inte Photoshops redeye-funktion på djur.

Kommentera

