Ricky kommer hem!

1 06 2011

Det största missbruket på internet, om jag får våga mig på en gissning, är varken World of Warcraft, poker, porr eller Facebook. Det är nätauktioner. I går begick jag nervöst min Traderadebut. Och jag kan lätt förstå att folk fastnar, glömmer tid och rum, och lever enbart för att få chansen att ropa hem just den där postern föreställande en tonårig Lill-Babs i bikini för ett löjligt överpris.

Mitt mål för dagen var dock långt ifrån onödigt. Messa mejlade mig på jobbet – så jag förstod att det var av hög vikt – för att uppmärksamma mig på en pågående Traderaauktion. Det var den! Gladiatorns kamp – dramat om sanningen bakom rubrikerna om en ännu levande legend av nyligen framlidne Björn Richard Bruch. Jag måste ha den! Av naturliga skäl – det är  knappast normal litteratur vi pratar om här – var det fler som ville ha den, men jag höll mig kall, lärde mig en hel del om ”högstapris” och slog till i rätt ögonblick. Så nu – förutsatt att min säljare är precis så pålitlig som hans Traderabetyg antyder – är den snart min!

My preciousssss!

En bok som, av en känd entusiast av jättedåliga böcker, har ansetts totalt oläsbar för mindre än 400 pengar inklusive frakt – vilket fynd, vilken fest!

Och apropå saker som jag känner ett visst behov av att äga; jag är verkligen ingen vän av Eddie Vedder och hans Adult Oriented Röst, men – härregud – den här skivan väcker suget!

Jag måste citera Elin Unnes ljuvliga recension av årets mest osannolika skiva: Ukulele Songs, av och med Eddie Vedder:
Eddie Vedder spelar ukulele och sjunger skillingtryck. En av världens mest pretentiösa män med ett av världens minst pretentiösa instrument. Det är inte bra, det är livsomvälvande. Kommer det här göra att UR-akademin återlanserar Thomas Allanders ukuleleskola, med enbart Pearl Jam-covers? Kommer Bono börja spela näsflöjt? Skolar Jocke Berg om sig till professionell fågeldansare? Även om Vedders ukulele-utbrott inte leder till något annat än just den här vackra, kärnfulla, avskalade och hysteriskt roliga skivan är det ändå en bättre, rikare framtid vi går till mötes. Missa inte heller skivans tjocka booklet, bestående av 17 (sjutton!) poetiska foton på Vedder själv.

En ukulele för en självgod rockstar.

Finns den på Grooveshark tro?


Åtgärder

Information

6 responses

1 06 2011
Fnurp

Kul att balkongodlingen går bra, ser riktigt snyggt ut, respekt.

Men, saknar nyheter… om familjelivet… Jag hjälper gärna till och gör ett rum för en liten knodd.

1 06 2011
Ron Obvious

Anmälde du dig just som ständig barnvakt? I så fall undanröjdes nog det sista hindret.

1 06 2011
Messa

Vagina says noooo.

1 06 2011
Fnurp

Barnvakt, sommarkollo i Värmland, u name it, we fix it. Bara att köra igång, vad väntar ni på??!!??!! Har beg fotbollsskor stl small upp till 178 cm+75 kg (samt grus dojor också)

Har fixat en ny router till dvärgarnas förtjusning, är man värd en (två) pinnar skotsk bärnstensfärgad lycka då?

1 06 2011
Ron Obvious

Appapp! Don’t drink and barnvakt!

10 06 2011
Till förströelsens lov « En ond plats

[…] en direkt följd (spekulerar jag vilt i) av Eddie Vedders ukuleleexperiment sprider sig nu ukulelevåldet över Östermalm och andra åldersstigna stadsdelar runtom i […]

Kommentera

