Korven i vardagen

30 05 2011

Starka ord från korvmissbrukaren David Harding i Aftonbladet: ”Jag blev lite galen av bara tanken på det”. Det being att få något annat än korv till middag.

Jag kan känna sympati för David här. Korv är en livsstil. Korvformen är ju per definition än betydligt vackrare form än andra former, men för Londonbon David har det gått överstyr. Korven har tagit över hans liv, ty får David inte korv då vill David inte ha något alls.

Aftonbladetartikeln är en uppenbar rewrite, så det är kanske inte förvånande över att de helt har missat den viktiga detaljen om vilken typ av korv som David missbrukar. Lyckligtvis har Daily Mail svaret. Davids last är McWhinneys Irish pork sausages. För typ 700 pund om året. Kevin McWhinney, VD för McWhinneys korvar, låter i en kommentar hälsa att han är nöjd med att David gillar hans korvar.

Irländsk fläskkorv - att dö för. Eller åtminstone att äta till frukost, lunch och middag alla dagar i veckan.

Jag vill slutligen passa på att dementera alla eventuella rykten om att det är jag som är David. Jag är inte David.


Åtgärder

Information

4 responses

30 05 2011
sienna

Man är ingen riktigt kåvälskare förrän man har stånkat egen kåv. Min arbetskamrat stånkade kåv i helgen. Från grunden (djuren han malde ner var i och för sig inte dödade av honom själv).

30 05 2011
Ron Obvious

Jag borde ha goda förutsättningar. Jag har ju följt Korvbloggens receptblogg en längre tid, och mamma Obvious har en egen korvstånkare. Men jag måste erkänna att själva skinnet äcklar mig lite.

31 05 2011
Messa

Jag kan ta hand om skinnet. Jag är van vid att hantera lösa skinnflärpar på ett handfast sätt.

31 05 2011
sienna

*gilla* på Messas inlägg😀

Kommentera

