Berlin

6 05 2011

(OK, det här skrev jag i fredag eftermiddag och trodde att det postades då, men här låg det i min utkastmapp. Vi kör det i oredigerad form nu istället.)

Åfyjävlar. Klockan ringde 3.45, c:a en minut efter att jag vaknat. Tyvärr var inte vår förbeställda taxi lika punktlig, då den stod på rätt adress men fel ort. I gengäld körde den oss till Arlanda för 250 pengar, vilket var 50 mindre än snubben som stannade till medan jag väntade och erbjöd ”kanonbillig taxi” kunde locka med.
När vi väl kom på planet efter en rekordtidig boarding – farbror hann inte ens dricka upp sitt te – dök det upp nåt mystiskt fel som uppehöll oss i en timme.
Idag har vi alltså konfererat. Eftersom vi har gjort det under en väldigt varm sol ska jag inte klaga. Faktum är att det är lite skolresa över det hela – några har skickat hemliga lappar och smitit iväg för att smygdricka öl (misstänker vi i alla fall).
Nu är klockan sex och vi är en smula slitna. I väntan på kvällens middag kan man i alla fall roa sig med ett tv-program om bältdjur. Och det är ju inte det sämsta.


Åtgärder

Information

Kommentera

