Wir fahren aus Deutschland (eller nåt, jag vet inte, jag…)

5 05 2011

Jo, det är faktiskt så att Gratistidningskonglomeratet har bjudit hela personalstyrkan på en weekend med konferens (av skattetekniska skäl) i Berlin. Förmodligen för att det var mer ekonomiskt än att ge oss en välförtjänt löneförhöjning (ty vi jobbar faktiskt ganska hårt när vi inte bloggar på arbetstid). Hela personalstyrkan innebär alltså att även kufarna på sälj ska med, och det i sin tur har lett till stor oro över rumsfördelningen, ity den alltjämt är hemlig. 05.30 är det samling på Arlanda. 05.30! Det för alltså med sig den surrealistiska händelsen att min väckarklocka lär ringa en god stund före klockan 4.

Tanken att ägna hela natten innan åt att dricka öl slog mig förstås, men är orimlig att genomföra eftersom hela fredagen ska ägnas åt någon sorts konferens. Sambon blev dock väldigt uppspelt när hon hörde om klockslagen och erbjöd sig på stående fot att sympatisova med mig halv nio på kvällen. Tyvärr saknar jag hennes naturbegåvning i förmågan att kunna somna omedelbart när som helst, var som helst. I Berlin väntar, förutom konferens, obligatorisk sightseeing och gemensamma måltider. Vi är hemma till midnatt på söndag. Och jobbar som vanligt på måndag. Så så där jättemycket tokfestande hela nätterna på konstiga Kreuzbergska svartklubbar hinns kanske inte med.

Man skulle kunna tro att det är svårt att gnälla på att man blir bjuden på en utlandsresa, men allt går om man bara vill.


Åtgärder

Information

Kommentera

