Om yrkesspecifika parningsriter

26 04 2011

Låt protokollet anteckna att vår vikarierande fotograf numera lystrar till namnet T-Bone. Varför är oklart, han ser inte ut som en T-Bone. Utöver detta var redaktionen ungefär som när jag lämnade den. Möjligtvis lite grinigare, för i min frånvaro hade redigeringen tvingats jobba över i 4½ timme för att hinna klart. Så jag verkar vara typ oumbärlig. Men får att återgå till T-Bone – det är ju en spännande man. Han är inneboende hos en bergsklättrare (i en enrummare!) som han gör sitt bästa för att emulera. Vegetarianismen tror jag redan är nedlagd, men träningen fortgår. Vad gäller hans skägg är sambandet oklart, men det lös i hans ögon när han på omvägar hade hört talas om mitt fordom så mäktiga skägg. Jag fick lova att visa honom Den onda bilden under muntert ooande.

Den onda bilden. Ondskegrad: Seriemördare.

Häromveckan, under ett s k knäck, passade han på att samla på sig intervjupersonens – ty hon var tydligen trevlig – telefonnummer för efterföljande träff. För oss vanliga journalister är detta en dödssynd, men jag antar att de skippar den delen på Biskops Arnö. Och, även om dejten inte var så lyckad, så var tydligen metoden det. Så nu lystrar T-Bone varje gång ordet snygg knystas och anmäler sig prompt att agera fotograf. Ty så finner dagens urbane fotograf sin kärlek. Kom ihåg var du läste det först.

Åtgärder

Information

3 responses

27 04 2011
Fnurp

Rasputins lite snällare ättling anno 2011?

27 04 2011
Fnurp

Alltså bilden, annars, allt ragg inom arbetet är ju vedervärdigt.

27 04 2011
Ron Obvious

Det är alltså den enda bilden på mig som finns på mig på tidningens kontaktsida. Vilket passar mig utmärkt eftersom jag föreställer mig att den avskräcker folk från att försöka ringa och prata med mig.

Kommentera

