Kapitel 1089: När min flickvän såg mitt inre

17 04 2011

Ibland kan man tycka att de 100 kvm som är vår levnadsyta kunde vara spridda på ett lite smartare sätt. Köket, till exempel är inte stort nog åt oss båda. Och så är det badrummet. Eftersom damen som bodde här innan oss avvecklade sitt badkar redan i början av 90-talet och det tycks omöjligt att få någon att ersätta det – risken för tokdyra fuktskador till trots – så är det vissa ceremonier man måste ägna sig åt när man duschar. Då badrummet alltså inte alls är byggt för duschar. Till detta hör att, med en intränad snärt, vika upp den ena ändan av badrumsmattan. Den som annars riskerar att bli blöt. (Egentligen riskerar den inte att bli blöt sedan vi fixade avloppet, men gamla vanor dör sent.)

I morse, efter att jag hade bajsat, ägnade jag mig åt just detta, på väg in i duschen. Jag böjde mig framåt och greppade mattan, då jag hörde dörren gnissla och ett glatt oh-ande bakom mig. Ett som bara fortsatte. Som ändrade ton. Som gick från lekfullt till chockerat till fullständigt skräckslaget. Tänk scenen i E.T. när Drew Barrymore finner en utomjording i sin garderob.

"...!"

Här stod jag som en Saab, nytorkat rektum oblygt riktat mot badrumsdörren. (Prova inte att visualisera detta om du inte är ett tränat proffs!) Och där hon, sugen på lite efterfrukostmys. Man kan försöka sätta sig in i situationen. (Men man vill inte.) Att i stället för efterfrukostmys tvingas skåda resterna av frukosten. Öga mot brunöga.

Och hennes enda kommentar efteråt – efter att panikskrattet dött ut – handlar alltså om att jag hoppade till när hon skrek. Det var tydligen ”gulligt”. Kvinnor, alltså. Obegripliga. Men ”gulliga”.


Åtgärder

Information

Kommentera

