Agnetasjödinismens död

28 02 2011

Det är i sanning en sorglig tid för oss som behöver – nej, kräver – dagliga visdomsord, inre lugn och självklara sanningar som inte blir mindre självklara av att de upprepas. Ty ”Agneta” (som alltså egentligen heter något helt annat), min Facebookvän, kommer inte längre att förgylla allas våra morgnar med sina små godbitar för högläsning. Så här skriver hon:

Drar ner på Facebookandet till förmån för eftertanke, inre reflektion och ”tomtid” som jag kommit på att jag har för lite av i mitt liv! /…/Kram till er alla vänner!♥

Till åminne av att man inte saknar kon innan båset är tomt så bjuder jag på några Av ”Agnetas” Agnetasjödinismer, som jag av en händelse samlade i urval under en vintervecka. Andas lugnt och sätt er bekvämt för här kommer de:

Att ha socialt mod är att visa sig för andra… inte bara kroppen, utan även själen, vilket är en betydligt större utmaning!

Alla dessa ord… som sköldar för att dölja den innersta rädslan. Så effektiva att använda mot omgivningen, så effektiva att lura sig själv med… Att kasta sig in i och möta de STORA till synes svåra frågorna, då det egentligen är de SMÅ som ingen märker som sitter där och gnager!

Härliga måndag! Trött, javisst… men energipåfylld efter en härlig helg! Gott att veta att det är en högst levande måndag, först på jobbet sen privat… Skrynkla insida och boosta utsida!

”Människan kan inte göra om sig utan att det smärtar. För hon är både skulptören och marmorn.” (Alexis Carrell) Våra fel och brister är som marmorn skulptören vill mejsla bort. Att se hela klumpen och vilken form som går att få fram ger oss möjligheter att forma oss till dem vi vill vara! Men det är slitsamt att hugga i marmor…

Mysig bubblande glad känsla i magen då jag kryper till kojs nu… Disken tar jag i morrn… Härligt att vara lite slarvig! :O)

Kom snart åter, ”Agneta”.

Djup. Innerlighet. Andlighet.


Åtgärder

Information

4 responses

28 02 2011
30+

Det här var ju HELT fantastiskt. Kan inte jag få bli vän med henne på Facebook?

28 02 2011
Ron Obvious

Ja, det vore väl för härligt? Men jag måste utfästa en varning – jag blev utsatt för en hård utfrågning innan jag blev godkänd som FB-vän, så det är inte för vem som helst. (Ty jag känner henne enbart pga en skidresa i åttan samt att jag vid samma tid dejtande hennes lillebrors kompis.)

Ett tips är att läsa hennes ömma textrader högt, med en smeksam och kärleksfull röst. Det gjorde jag varje morgon på jobbet tills jag blev strykhotad.

28 02 2011
Messa

Det är en i sanning lycklig dag!

7 02 2012
Utrensning « En ond plats

[…] till frukosten häromdagen och det visade sig att jag blivit utrensad. Ratad. Bortkastad. Agneta har tagit bort mig från sin Facebookvänlista. Ledorden i tillvaron som tidigare fått dem att […]

Kommentera

