Om ergonomiska samlag och paragrafer

24 02 2011

Mats Olsson var där. Ulrika Knutsson var där. Och Lasse Granberg. Ja, inte personerna, men arketyperna. Och dessutom den lilla bleke veganen (med kajal) och den utbrända bittra kvinnan i medelåldern. Och när 30 journalister från Pajala till Haparanda är samlade på samma ställe snackar man naturligtvis om de hetaste nyheterna – Palmemordet, skid-VM, hur man egentligen stavar till Muammar Khadaffi och Kissies senaste utbrott. (Faktum är att jag fick höra en ny spännande Palmemordskonspiration). Och vi kan numera allt om hur man hanterar stress, dålig ergonomi och chefsidioter av 12 olika typer. Eller åtminstone kunde vi det i en stund, nu börjar minnet redan blekna. (Jag har också lärt mig att inte bära min Die, die Kitty-tröja i närheten av småbarnsföräldrar.)

Vår hood.

Jag har alltså varit på fackkurs i skärgården i fyra dagar. Något som lät absurt länge innan, men alldeles för kort i efterhand. Jag hade tänkt delge er veckans meny, men ofta var den så avancerad att jag inte minns dem. Men det var mycket kalv och lamm och andra döda små djur. Och gott. Med efterrätt. Och två fikapauser med 6-7 fikabröd om dagen. Och pool och gym och bastu och Viasat Fotboll på teven och bar och föreläsare med gummituttar och allt det där som är trevligt.

Och i bokhyllan: Undehållning.

Sambon reagerade lite oväntat på min nyvunna fackstatus. Hon ringde i går kväll och andades tungt och ville att jag skulle dra lite paragrafer. ”Enligt 6 § 6 Kap i Samboskapslagen, SAMLAG, har frågande part rätt till ett samlag inom 90 minuters frist, såvida inte särskilda skäl för 7:17b föreligger, i vilket fall anstånd för upp till 15 minuters grooming och/eller tvagning kan åberopas.” Samlaget ska naturligtvis vara ergonomiskt. I morgon ska jag jobba igen. Fan.

Åtgärder

Information

Kommentera

