Om att pissa omkull ekorrar och sånt

20 02 2011

Vilka djur kan du välta, kan du pissa omkull en ekorre?”, frågade plötsligt min flickvän. Jag mumlade nånting om att jag kanske kunde pinka den i ögat så att den blev desorienterad och krockade med ett träd eller nåt. Sambons lillasyster med pojkvän har bott hos oss i helgen, och han är en Ronnebybonde rakt ur skogens mull, som säkerligen kan pissa omkull en oxe, som man plägar säga om de odala männen. Vi hade inga oxar här så vi satte honom på att rensa avloppet istället. Han var visst lite uttråkad. Ja, Sexet var förbi en sväng också med jättemånga flaskor bubbel och ett häpnadsväckande fultal, men ingen är särskilt bakfull idag för det.

Men i veckan blir det då rakt inget skämt och gamman, åtminstone tror jag inte det. Jag ska nämligen åka ut till obygden på betald arbetstid för att i flera dagar lära mig om grejor som kan vara bra att veta när man är skyddsombud. Ryktet säger att de inte ens har affärer där ute så det blir till att bunkra med snus. Det här skrämmer mig förstås en smula. En avsides konferensanläggning, okända fackombud som säkerligen har har närmare till pensionen än sexdebuten (med låga odds på förekomsten av så kallade konferensknullare) och en oväntat jämn ratio mellan ätande och alla andra aktiviteter på schemat. Exempelvis ska vedbastun vara förbokad så badbrallan måste med. Jag har inte ens sett Konferensresan på Kanal 5, men jag är rädd ändå.


Åtgärder

Information

4 responses

21 02 2011
Fnurp

Ekorre – Visst står den bara still så är det nog inga problem
Oxe – Nej, vill inte stå med byxor runt anklarna om oxen blir aggressiv, svårsprunget, youtubematerial kan det ju bli

Rensade han avloppet på samma sätt som det var tänkt att välta djur? I så fall också material till YT.

21 02 2011
Ron Obvious

Det gjorde han inte, men kanske nästa gång?

22 02 2011
sienna

Jag hoppas för din skull att Stefan Borsch är där, så det blir nåt konferensknullande för dig.

22 02 2011
Ron Obvious

Var inte så äcklig, Sienna!

Kommentera

