Will the real Agneta Sjödin please stand up?

16 02 2011

Jag kan ha nämnt min udda Facebookvän här förut. Hon som uppdaterar oss 5-6 gånger om dagen om ljuvligheten i sin tillvaro och hur hon lever varje sekund som vore det den sista. Jag vågar inte delge er hennes ”bästa”, dels för att jag riskerar upptäckt (jag föreställer mig att hon är en sådan som googlar visdomsord dagligen – inte för inte har hon Paulo Coelho listad bland sina förebilder) och dels för att det, tja, känns lite taskigt. Men jag har namngivit det hon ägnar sig åt. Ty det är ju uppenbarligen Agnetasjödinismer.

Så döm om min munterhet när jag öppnade dagens kvällstidning (som numera kommer ut på morgonen) och fann att de i ett utbrott av folkbildande journalistik och lagt ut just Agneta Sjödins Facebookmeddelanden till sin nya kärlek Peter. (Mer känd som han som blev full och pissade på en väska i Big Brother). Så här får ni det näst bästa: Originalet.

Älskade! Dina ord hittar som alltid vägen rakt in i mitt hjärta. Du berör allt som är jag och jag tar tacksamt emot allt som är du. allt underbart, vackert och speciellt som är du. Du är min läromästare i att vara här och nu🙂 Jag är din! Jag älskar dig! ♥”, skriver Agneta. Och fortsätter (detta finns endast i pappret):

Min älskade! Vilken tacksamhet jag känner över att få vara din kvinna. Allt det vackra du så villkorslöst ger, berör mig på alla plan. Du fångar upp mig i alla sinnesstämningar och leder mig varsamt till – det som är vi här och nu – varenda gång. Jag har funnit en stor kärlek och en läromästare i dig. I dig och i det som är vi, har funnit det jag så länge sökt! Älskar dig! Din.”

Min kommentar: ”…

(Uppdatering: Tydligen är det Alex Schulman som har gjort avslöjandet i sin blogg, något som Expressen helt tycks ha glömt bort att nämna.)


Åtgärder

Information

5 responses

16 02 2011
Messa

Jag kräks lite i munnen.

16 02 2011
sienna

Jag kaskadspyr lite i munnen.

17 02 2011
Fräulein C

Läromästare? Är han Yedi?

18 02 2011
Ron Obvious

Jag kan bara spekulera, men i och med att jag lever dagligen med en liknande persons FB-svammel kan jag föreställa mig att Agneta tycker att han är typ kungen av att fånga dagen. Eller nåt.
Bara Agneta vet!

4 04 2011
Att läsa om Agneta Sjödin är att dö en smula « En ond plats

[…] Agneta Sjödins och BB-Peters hisnande kärlekssaga är all. Ja, En ond plats var ju på plats och rapporterade om passionen redan när det började. Agneta var då tystlåten om romansen och ”noga med att påpeka att […]

Kommentera

