På kurs med Kurtz

22 01 2011

Sedan några år tillbaka ringer SCB upp mig en gång i kvartalet för att ställa några snabba frågor om mitt jobb. Jag svarar så gärna, så att vi får fin och godkänd statistik här i landet. En av frågorna de alltid ställer är huruvida jag ägnar tid åt någon form av lärarledd kurs på min fritid. Och, baske mig, nästa gång ska jag inte svara nej. För nu ska sambon och jag kila ner till vårt lokala ABF och diskutera livsviktigheter.

Det kommer att bli ljuvligt!

Och kom i håg: Det är inget komiskt med en zombie som kommer springande mot dig!


Åtgärder

Information

3 responses

22 01 2011
30

Folkbildnings-Sverige när det är som bäst.

22 01 2011
sienna

Då håller jag mig i närheten av dig och Messa när zombiesarna invaderar.

15 02 2011
Bokblogg 8 « En ond plats

[…] kan ha hävdat vid något tillfälle att jag tänkt gå på en ABF-kurs om att överleva en eventuell zombieapokalyps, med utgångspunkt […]

Kommentera

