Brunk-ålens liv och leverne

20 01 2011

I dag har varit en tuff dag för landets alla satiriker. Verkligheten har varit så där jobbig igen.

BRUNKÅLSINFERNO har utmanat om titeln som årets bästa rubrikord efter en ”ohygglig detonation”, Marcus Birro fyllde tio år (mentalt) och Jan R Andersson, Moderaternas ståuppkomiker narkotikatalesman, kom med ett vågat alternativ till sprutbytesprogram: rökheroin. Det är svårt att göra sig lustig över tragik. Ju.

Själv har jag brottats med ett ungdomligt misstag som jag har fått lida för i efterhand. När jag gick i åttan var jag tillsammans med en blond flicka i några veckor. Därigenom kom jag i kontakt med tjejens kompis syster, som i dag är min Facebookvän. Och inte vilken Facebookvän som helst. Varje morgon underhåller jag mina kollegor med hennes senaste statusuppdateringar, ackompanjerad av vilda stön och såväl förtäckta som öppna hot. Eftersom jag trots allt är en ganska ond människa. Ty i stort sett alla hennes statusuppdateringar utgörs av så kallade Agnetasjödinismer. De är på samma gång kvasifilosofiska, debila och väldigt underhållande, fast på ett plågsamt sätt.

Men, trots att jag är ond, brottas jag med huruvida jag ska ge några exempel på dessa små konstverk. I förmiddags tog jag mig tid för att lista några av de allra bästa och värsta textuella brottstyckena (bokstavligen) men kom inte längre tillbaka än söndag eftermiddag förrän pappret var fullt. Mitt dilemma är att jag gärna vill dela med mig, ity att jag är ond och vill folk illa, men å andra sidan finns alltid möjligheten att hon upptäcker denna sida (kanske i sin jakt på fler tänkvärda aforismer av Paulo Coelho eller nåt) vilket skulle kunna göra mig illa. Och det vill jag inte. Eller ännu värre – skära av källan av onda statusuppdateringar.

En annan man som vill er illa. Det ser ni ju på det onda grinet.

Jag vet inte, jag tror att jag låter det bero ett tag till. Men var rädda.


Åtgärder

Information

2 responses

20 01 2011
30+

Låter som ett upplägg för ett digitalt nyhetsbrev, typ e-postmeddelande.

20 01 2011
Ron Obvious

”Nyhetsbrevet för alla dina fiender”. En pangantisuccé!

Kommentera

