Back to the roots (och deep throats)

9 01 2011

Slutskedet av julledigheten har handlat mycket om våra gamla hemtrakter, kära Söderort. Det började med att Sexet stötte på vår favoritsystemetkille, Petter. Och han verkar onekligen sakna oss också. Samtidigt provade Messa och jag lyckan med Palmyras legendariska kebabtallrik – för det passar sig inte att sitta inne och prata om öl och fitta hela lovet. Vi var inte ens nära. Lite ynkligt, kan man tycka.

Före och 20 minuter senare. Ser man ens någon skillnad?

Och i går begav vi oss till vårt gamla stamställe för att bli lite eftermiddagsfulla. Hur mycket jag än gillar O’Leary’s i Liljeholmen, deras trevliga servitriser och tv på toaletterna, måste jag ändå få klaga på att en sportpub har mage att låta sin tv-sport visas utan ljud, och i stället spela gammal 80-talshårdrock. Inget fel i det, men till sportpuben går man ju för att se – och lyssna på – sport. Everton gjorde i alla fall vad de skulle med Scunthorpe (för övrigt ett av tre engelska ligalag som har ett fult ord i sitt namn: Arsenal och Manchester United är de andra två) i FA-cupen och Stevenage Borough spelade brallorna av Newcastle. Fast allt var inte fest och gamman. Ity Leatherhead förlorade, efter en längre tids sinnesjukt god form, seriefinalen mot Metropolitan Police med 1-0. Och jag kan inte låta bli att undra vilken typ av fans ett lag som heter Metropolitan Police kan tänkas ha.

Men det som engagerade mest i går kväll var utan tvekan Sexets avsaknad av kräkreflex. Av okänd anledning fastnade ett popcornskal i hennes hals, och detta skal vägrade envist att flytta på sig. Trots att Sexet gjorde vad hon kunde med en extra lång pommes frites. Vi blev tvungna att inviga servitrisen som hjälpsamt bidrog med både sugrör och drinkpinnar. Jag ljuger inte om jag säger att man kunde se hur det rörde sig i halsen när Sexet grävde runt med diverse verktyg i säkert 20 minuter. Mycket fascinerande. Jag kan ha missat tre mål under tiden.


Åtgärder

Information

3 responses

9 01 2011
den där S

Det ligger många års övning bakom detta.

9 01 2011
Ron Obvious

Jag är djupt imponerad.

9 01 2011
Ett sugrör och en smyckeshängare är allt en kvinna behöver « Tiotusen nagellack

[…] Jag var lycklig igen och kunde fokusera på eftermiddagsfyllan, som ju alla vet är den bästa. Men den allra lyckligaste var nog Redigeraren och hans upptäckt att jag är i total avsaknad av kräkreflexer. Ni kan läsa om hans fascination här:  https://enondplats.wordpress.com/2011/01/09/back-to-the-roots-och-deep-throats/ […]

Kommentera

