Nyårsrapport

2 01 2011

Det är svårt att hoppas på en bra dag när man vaknar av att sambons telefon ringer och när hon, efter samtalet, vänder sig till mig och säger ”Älskling… om det skulle uppstå en situation i vilken du måste böga med en Skarsgård för att rädda mitt liv, vilken Skarsgård skulle du böga med?” Men sen visade det sig att samtalet och frågan var orelaterade. Och jag valde Gustaf Skarsgård, om nu någon tvångsmässigt undrade. (Han är kanske inte lika begåvad som pappan, men han verkar snäll och är nog inte lika krävande som Stellan.)

Vår nyårsdag var, som nyårsdag betraktad, ganska bra. Jag, sambon och Sexet lökade i soffan framför Ivanhoe och andra kvalitetsprogram på televisionen. Ivanhoe gör sig bäst om man bara ser den ungefär en gång vart tionde år, ty då kan man återupptäcka den varje gång och häpna lite över att Ivanhoe alltid väljer fel, att lady Rowena minsann gick vidare till mjukporr, att filmens Robin Hood torde vara filmhistoriens bögigaste, samt att Front de Boeuf torde bli nånting i stil med ”framstjärt” på svenska.

Fascinerande nog var ingen av oss särskilt bakfull. Bara trötta, eftersom vi firade det nya året ända till klockan fem. Som om vi var unga igen. Det bjöds på korvdröm/skaldjurtoast till förrätt, stek med potatisgratäng till varmrätt och glass med hallonsås till efterrätt. Den sistnämnda serverades först vid halv 11-tiden, då mättman äntligen lagt sig på en acceptabel nivå. Vid tolvslaget stötte vi på grannarna på sjuan (eller om det var åttan) som varnat för högljutt nyårsfirande. De bjöd in oss att fira med dem, men efter visst övervägande avstod vi och drack istället upp alla de sju flaskorna bubbel till tonerna av nostalgisk musik. Det är tur att det finns resorb.

Jag körde den finska dansbandslooken för kvällen...

...men flickorna var fina.

Nu tar vi nya tag.


Åtgärder

Information

5 responses

2 01 2011
sienna

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ALEXANDER SKARSGÅRD?

2 01 2011
Ron Obvious

Jag tror att han är en player. Gustaf är lätt mer omtänksam i sängen. Och alla kan ju inte vara nere med förnedringssex, som du.

2 01 2011
sienna

Det låter som om du har erfarenhet av båda, så jag får väl tro på ditt ord. Själv har jag aldrig träffat nån Skarsgårdare IRL.

3 01 2011
Fnurp

Var klickar man ”like” för mustachen?
Klär dig enormt bra!!

God fortsättning till er !

3 01 2011
Ron Obvious

Jag tror att det är olagligt att gilla mustaschen. Men än är den kvar…

Kommentera

