Julen kom tidigt

22 12 2010

Av bekvämlighetsskäl (fast egentligen inte av egen vilja) firar Messa och jag jul på skilda håll i år också. Det är helt enkelt det enda rimliga alternativet då hon reser 60 mil söderut och jag 30 mil västerut, och jag dessutom får hålla till godo med hela tre dagars jullov. Så i år firade vi vår egen julafton i går. Från början var det bara tänkt att vi skulle smygöppna varsitt paket, men det ballade snabbt ut och vi öppnade alla i stället. Och gissa om mina ögon fuktades när jag möttes av detta ljuvliga rim:

"Nu kan du i timmar av skratt få skria/Här kommer en klapp med hälsningar från Frank och Mia (och Messa)"

Den var så vacker. Men det var då en märklig Klovn-box. Är det verkligen en DVD-box? Det ser ju ut som en bok.

Plattbox. Med plattor? Eller?

Men detta var i alla fall tjusigt. (Till skillnad från mina fotoskills). Jag har ett alldeles eget kort, signerat av Frank Hvam själv. Lyckan vet knappt några gränser!

En Hvam? Hvergang!

Jag är alltså den 979:e av blott tusen välsignade själar som äger en smuk special edition!

Jag har papper på det!

Och titta, där var skivorna ja. Det var då en ljuvlig julklapp.

Jag ska alltid älska den.

Ja, se det var allt en välsignad (för tidig) jul. Sen var jag tvungen att berätta för farbror Facebook om att jag redan hade fått årets underbaraste julklapp. Att vi hade fått efterlängtad tillökning av underbara saker här hemma. Vilket kanske inte var så vansinnigt genomtänkt. Två minuter senare började det rassla i Messas mobiltelefon. PDV? Är du gravid?

Hur som helst. Sug på den, simpla ägare av vanliga, unkna Klovnboxar. Min är finare än er.


Åtgärder

Information

5 responses

22 12 2010
den där S

Hahaaaaa! Jamen vaffan! Det händer så mkt konstigheter numera så jag var ju tvungen att kolla.

22 12 2010
Ron Obvious

Framför allt är det intressant att du tog för givet att jag skulle reagera så avslappnat på en oväntad graviditet. Jag är själv inte helt säker på det nämligen.😉

2 01 2011
mikebike

Herreguuuuuud vaD JÄVLA AVUNDSJUUK JAG BLIR NU. Plötsligt känns min vanliga box som en fulbox. Fan också. du sitter på sånt guld. Hörde att deras film haft premiör i danmark nu och att den är helt galet vrickad. lovande. Gott nytt år på dig.

2 01 2011
Ron Obvious

*moahaha* Jag visste väl att du skulle uppskatta/hata min fina skinnbox.
Alltså, har den haft premiär än? Jag läste 16 december, men på IMDB står det fortfarande ”not yet released”. Det där måste jag forska i. Gott nytt år till dig och din fulbox!😉

25 02 2012
h

Det var jag som googlade klovn och hamnade här🙂

Kommentera

