Inflyttade

13 12 2010

En inflyttningsfest, det måste man ha. För att göra det officiellt. Vi tänkte oss en stillsam tillställning med smørrebrød, Tuborg och dansk musik. Men Tuborgen var slut så det blev Carlsberg, och den danska musiken var olidligt usel så det blev bra musik i stället. (Förutom då Bajsmannen spelade upp sina favoritlåtar med Knutna Nävar.) Och hälften av gästerna lämnade återbud av olika anledningar så det blev mer av tillställning än en fest. Mer en gathering än ett hootenanny.

"Dansk" buffé.

Det ballade ur först nån någon fick för sig att vi skulle spela Våghals, som bygger på det gamla hederliga sällskapsspelet sanning och konke. Varför Lila gjorde rytmiska moves med en toaborste, Bajsmannen halsade öl, Sailor stoppade rödlök i ögonen och jag plötsligt fann mig liggandes på golvet där jag, med stor känsla, tolkade en babysäl som skriker efter sin mamma. Oerhört starkt. Och någon gång under kvällen lär Messa ha tappat en strumpa i toaletten. Hur det gick till vill jag kanske inte ens veta. Bilderna har jag lånat från Den där S, som gör en noggrannare sammanfattning här.

"Moop! Moop!"

Sen spelade jag luftsynth. Jag är 37 år gammal förresten.


Åtgärder

Information

One response

13 12 2010
sienna

Sälen är en klassiker som få kommer att kunna bräcka. Mitt hjärta brast när jag hörde de sorgsna ropen efter mamma säl.

Kommentera

