Vi jubilerar!

12 12 2010

Så, det var ju lätt. 1000 oerhört genomtänkta blogginlägg avklarade. Här borde man förstås fira med ett svulstigt, på gränsen till fetlagt, superinlägg. Närå. Jag firar med en fuling. Lite söndagsläsning. Jag tänker lista några ”klassiska” inlägg genom åren. (Några var i alla fall tanken. Självklart blev det i stället orimligt många.) Jag inser förstås att ingen kommer att orka läsa dem, men det roade åtminstone mig att välja ut dem.

*Kultur

Stinky Afro (September 2007)
Ett orimligt långt inlägg som förklarar varför rapmusik, som ungdomen säger, ”suger”.

Fyra fotbollsböcker alla måste läsa (Augusti 2009)
OK, så jag fuskar lite. Det här är inte ett inlägg, det är fyra. Som dessutom vill tvinga dig att läsa fyra hela böcker. Detta är trots allt En ond plats.

Första Mosebok – en recension (Januari 2010)
Serietecknaren Robert Crumb tog ledigt från sina vanliga sysslor i några år för att teckna en bokstavstrogen version av Första Mosebok. Imponerande, men det döljer ju inte det faktum att originalet är en ganska ogenomarbetad story. För dig som inte riktigt orkar läsa den själv serveras denna recension.

Kulstötarlitteratur (Mars 2010)
Jag tycker att det är lite sorgligt att världen inte delar min entusiasm för Jimmy Nordin och hans litterära ambitioner. ”Fram till EM-skandalen” torde ju trots allt ha en omistlig plats i varje seriöst biografi-bibliotek.

*Samhälle

Våldssex i villasamhället (Juli 2009)
Det här är utan konkurrens det mest lästa blogginlägget jag har skrivit. Av vilket jag drar slutsatsen att våldssex är precis det villafolket vill ha. Ska de då inte få det, jag bara frågar??! Att en av huvudpersonerna faktiskt hittade hit och skrev en lång kommentar gör ju inte saken sämre.

PR-geniet David Eberhard (September 2009)
Om en snubbe som lyckades bra genom att göra dåliga saker. Det är klart att man blir nyfiken.

Champions League Countdown (Augusti 2010)
För att alla borde prata lite mer om Transnistrien.

*Snusk

Forumsex – jag höjer ett varningens finger… Nej, vänta. Det här är ju ett vanligt pekfinger. My bad. (Juli 2004)
Ett litet inlägg, med väldigt omständlig rubrik, om farorna med att ligga med människor du har träffat på internet.

Ode till en sjukt keff grej, liksom (Oktober 2004)
Den skakande historien om hur det gick till när jag insåg att den runkande spårvagnschauffören sannolikt finns på riktigt!

Jag lade mig att vila mellan två kvinnobröst (November 2004)
Om piercade ollon och den generationsklyfta de medför.

Buskporr (Mars 2006)
Bara en påminnelse till ungjävlarna om att det var jävligare förr.

Det helt överjävliga firandet (Maj 2009)
Allt du behöver veta, men inte vågat fråga, om det ironiska samlaget.

När flickvännen pratade porr (Mars 2010)
Ni vet att ni vill höra det.

Hennes samlagsrecension smälte mitt hjärta (November 2009)
Digitala parningsritualer hos den bildade medelklassen.

*Konstigheter

Det kom en man från Togo (Juli 2005)
Historien om Abdel Seidou, den överlägset tyngsta fotbollsspelare jag någonsin har stött på. Uppföljning här.

The ominous return of Ingvar P. (November 2005)
Möt Ingvar Pettersson, konspirationsteoretiker.

Hovdvärg, det måste ni ha! (April 2006)
Jo, det händer att faktiskt att hovjournalistik blir ganska intressant.I den händelse att någon råkat missa det så är jag sjukt fascinerad av otrohetsdramat i den nepalesiska kungahuset.

Ed ”Cookie” Jarvis – American Patriot (Mars 2009)
Jag råkade se ett bizarrt program om ätartävlingar på TV4 Sport, forskade lite och fann sanningar som världen kanske inte är redo för riktigt än. Lär dig se varningstecknen i tid.

Om de som fiser på tårtor och de som tycker om att titta på (December 2009)
Vissa rubriker är lite bättre än andra, det måste vi faktiskt ta hänsyn till.

*Övrigt

Captain’s Log, Spaceyear 2004 (Februari 2004)
Inget speciellt med det, förutom att det var mitt allra första inlägg. Fast det är synd att kalla det för ett blogginlägg, för egentligen var de tidiga inläggen bara en reserapport, ett bekvämare sätt att kommunicera med folket hemma. Och anledningen till att de tidiga inläggen ser ut som skit och saknar bilder är att jag har fulimporterat dem från Windows Live. Killen med runkröret jobbar i dag för SVT Debatt.

En dag i Ivan Denisovitj liv (Mars 2005)
En skakande och helt sanningsenlig redogörelse för min tid på Systembolagets centrallager utanför Örebro. Senare samma höst skulle jag, under lyckligare omständigheter, som vikarierande sportjournalist intervjua Fotbollsspelaren i hans egenskap av vänsterback i Rynninge IK, Jag är lite nyfiken på hur det har gått med hans fotbollskarriär, men jag minns inte riktigt vad han heter.

Till en flicka (Juli 2005)
Den unge Werthers originallidande. Det är pinsamt att läsa sånt här i efterhand, men å andra sidan kan man ju glädjas över att jag i stället hittade en flicka som gör mig lycklig.

I en annan del av Köping (Februari 2007)
Redan i Pompejis ruiner hittade man nedklottrade budskap som gjorde klart att man måste ”Se Köpingsbilden och sen dö”.

Jag blev född på ett tåg så vitt man såg (Juni 2007)
Inget särskilt med det. Förutom att det var så jag träffade min sambo.

Finsk stämning (eller En Bloggfrossa-cover) (Maj 2010)
Det hände sig en gång att en finländsk man satte sig på min axel. Det var… ledsamt.

Grötanarkisten (Oktober 2010)
Fler saker att se upp för i t-banan. Det var kanske inte lika traumatiskt som det finska fyllot, men jag kommer ändå aldrig att glömma vårt lilla möte.


Åtgärder

Information

2 responses

12 12 2010
B

Jag gick direkt på det intressantaste dvs kategorin *Snusk och plöjde igenom denna, mycket bra.

13 12 2010
Ron Obvious

Alla älskar snusk. Leve snusket!

Kommentera

