Skrikskita – det nya bruna?

4 12 2010

När man står och ansar mustaschen i badrummet i sin konsekvent byggda hyreslägenhet finns det en del ljud som man inte vill höra. Jag råkade nyss höra ett par av dessa ljud: Ett utdraget stöntjut (Tänk ”Ööuoäääöööh” eller nåt i den stilen) följt av ett frejdigt spolljud. Rimligtvis var det ljudet av hur familjemannen ovanpå spred sin säd likt Onan, men jag kan ändå inte utesluta möjligheten att han faktiskt skrikbajsade.

Den tanken väcker så många frågor att jag inte vet var jag ska börja, varför jag helt osökt började parafrasera den norske psykiatrikers telefonsvarare, vilken vi av oklar anledning brukade busringa till i barndomen: Skrikbajsar du av kärlek, skrikbajsar du av längtan, och skrikbajsar du helt enkelt för att du vill bli hörd? Jag tror att vi redan kan utesluta möjligheten att han skrikbajsar av snålhet, ty detta är bara en smutsig skröna. Det rimligaste torde vara att skrikbajsa av smärta, men i så fall torde väl ångesttjuten vara mer utdragna och inte bara komma precis i slutfasen, eljest mannen i fråga kanske lider av hemoröjder och därför har tränat sig till perfektion i konsten shit and run. Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro.

Här tänker jag även passa på att lämna ett meddelande till Fräulein C: Basen i din morgonsmoothie ska alltid vara frysta bär av valfri sort och en hackad banan. Sen tar man vad man haver. Pressa en halv apelsin. Hacka en skiva ananas eller en skiva mango. Släng i några vindruvor eller ett halvt päron. Fyll på med yoghurt, i mitt fall Yoggis 0,1-procentiga. Och tycker du att konsistensen blir för tjock kan man pytsa i lite juice också. Drick, njut, men skrikbajsa inte.


Åtgärder

Information

6 responses

4 12 2010
mikebike

Skrikbajsa är ju det bästa.

4 12 2010
Ron Obvious

Jag antar att jag kommer att ångra detta, men vill du utveckla?

4 12 2010
30+

You guys…

4 12 2010
Fräulein C

Jag tackar för smoothiereceptet. Måste dock erkänna att kopplingen till ämnet du först avhandlade gör mig lite tveksam. Dock är det ju inte du som skrikbajsar utan din käre granne. Han kanske inte dricker smoothie. Verkar mer som han käkar taggtråd.

4 12 2010
sienna

Jag minns fortfarande den krystande kvinnan på en offentlig toalett på en norsk campingplats som jag upplevde någon gång under mitten av 80-talet. Det var ett väldigt stånk och stön och krystande tills ett förlösande vatten-plopp hördes från båset.
Jag och min lika tonårsfnittriga kusin var tvungna att störta ut från toaletten och gapskratta.

5 12 2010
Ron Obvious

Alla har en egen bajshistoria. På det sättet är vi alla jämlika.

Kommentera

