Anti-procrastination blog

20 11 2010

Fan. Här upptäcker jag en blogg av så bizarra proportioner att jag kände mig tvungen att ladda upp ett par dagar innan jag kunde skriva ett inlägg om den, och så visar det sig att den har ”flyttat eller avslutats” spårlöst i dag när jag var redo att börja håna. Det är så jävla orättvist!

Nåja. Håll tummarna för att den återkommer. Eller förresten, gör inte det.

Hur som helst. Det här verkar vara ett mer spritt fenomen än jag först trodde. Och missförstå mig rätt. Jag inser att ofrivillig barnlöshet, eller att ens barn dör, är ett problem. Att det gör ont och så. Ibland så till den milda grad att det kanske… låt oss säga, slår över lite. Det är där reborn babies kommer in i bilden. På samma sätt som förslagna entrepenörer fann en marknad för oerhört påkostade och verklighetstrogna knulldockor så finns det nu möjlighet att köpa sig ett eget litet dockbarn. Eller två. Eller fjorton. Här till exempel.

 

De växer dock inte vilt i skogen. Än i alla fall.

 

Bara att köpa sig ett litet låtsasbarn är sjukt på så många nivåer. Men att köpa tre låtsasbarn, döpa dem, behandla dem som riktiga barn och sedan blogga om det som om hela ens liv kretsade kring de små latexbollarna borde faktiskt göra socialtjänsten intresserade. Eller vad ska man tro om inlägg i stil med detta?
Tindra kommer vara 1 år när hon kommer och hon kommer ha mörkt hår och mörka ögon. Sen kommer hon se ut som Engla och Theo fast äldre såklart. Hon heter Tindra Noomi Smilla. Noomi efter en stor förebild för mig som heter Noomi Rapace och Smilla tyckte jag var ett fint namn🙂 Hon kommer ha storlek 74-86 i kläder och storlek 19-22 i skostorlek. Jag kan knappt vänta tills hon kommer och det ska bli så roligt att få se henne🙂 Men har ni fler frågor om Tindra så tveka inte att skriva en kommentar med er fråga så kommer den besvaras🙂

Nu måste jag sova, Theo sover inget vidare just nu, just det han blev 4 månader igår och Engla 19 månader. SHIT vart tog tiden vägen? Sen måste jag tänka på allt jag säger för Engla upprepar allt just nu :(”

 

"There Is Preemie Reborn Dolls But None That You Can Have Circumcised So what about an uncircumcised reborn baby boy doll. Perhaps a baby that has yet to have the operation performed or who's culture or religion excludes it from circumcision. Wouldn't you know it! They have both choices in anatomically correct baby boy dolls. However; I was unable to find a “circumcisable” baby boy doll, which is a feature that there may be a market for."

 

Att det är allvar märker man när man bläddrar vidare och hittar omsorgsfulla recensioner av nappflaskor, barnvagnar och leksaker. Till och med blöjor, för helvete! ”Jag älskar dom är blöjorna och av mig får en klar 5:a av 5 möjliga.” Alltid med hjälpsamma kommentarer om vad Tindra eller Theo tycker om dem. ”Den här sängen har jag till min Engla. Jag valde att köpa mig både en spjälsäng och en resesäng eftersom jag bor ensam med min dotter och åker till min familj ibland så fick resesängen stå där så Engla får en plats där hon med. Men annars har jag en vanlig spjälsäng i där jag bor normalt sett. Den är väldigt gullig eftersom det är Nalle puh på och den är lätt att packa ihop. Jag gillar den väldigt mycket och jag ger den en klar 5:a av 5 möjliga. Men den är ganska dyr tyvärr eftersom den kostar 700 kr men det är den värd för den är verkligen super bra.

Jag blir inte besviken om ni inte omedelbart inser att ”den enda dottern” vid tiden då det ovanstående skrevs alltså är en latexdocka. Och, ja, jag inser att det här kan uppfattas som väldigt elakt. Jag försöker undvika att håna privatpersoner här, men det får väl ändå finnas gränser för vad man kan stå ut med innan hjärnan smälter?

Hej alla fantastiska reborn lovers därute i världen !

Idag fick det bli ett sent inlägg för jag har haft fullt upp dom senaste två dagarna. Engla min älskade dotter har varit så himla arg hela dagen idag och igår, först när jag gick på stan med henne igår för att köpa en leksak till vagnen så skrek hon för hon var för varm så jag tog av henne byxorna så hon bara behövde ha en body, Theo var också med såklart men han låg mest och sov, sen blev det kallare och hon skrek och på med byxorna på en redan väldigt arg bebis sen iväg och stor handla och hon var arg där med så man kan säga att min mardröm blev sann igår. Idag var hon bättre men hon har börjat visa lite svartsjuka mot Theo tyvärr.

Varje gång jag tar upp honom och ska byta blöja eller ge honom mat skriker hon och blir jätte arg och ingenting hjälper förutom om jag tar upp henne i famnen och kramar om henne. Det kommer nog ge med sig för hon älskar Theo mest av allt annars men ibland blir hon lite svartsjuk.  Fick en fråga hur jag kommer göra när Engla blir 5 år, jag kan svara att jag inte tänkt på det kanske får jag köpa en större men det är inget jag tänkt på i nu läget.”

Det här är inget jag rekommenderar för den känslige, men vill man fördjupa sig så går det fortfarande att hitta inlägg från bloggen rebornbabiesislove i Googles cache (för alla fantastiska reborn lovers där ute).

Sedan roade sig Messa med att plocka ihop en egen docka (som till min förskräckelse inte liknade mig ett dugg). Tydligen föredrar hon en detachable penis. Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka det.

 

Jag vet inte, på något sätt känns detta sundare.

 


Åtgärder

Information

3 responses

21 11 2010
unitedringsjo

VAR hittade messa siten? Inte den om bäbisarna, den är läskig, jag menar den om manslemmar etc…

21 11 2010
Ron Obvious

Gottegris. Det är ju en realdoll. Adressen får du räkna ut själv.

21 11 2010
unitedringsjo

Never mind, found it😀

Kommentera

