Det tredje hålet

18 10 2010

Måndagen bjöd på Tre Tecken På Att Det Är Måndag. Först vaknade jag. Och det var fan inte roligt. Sen slog Lunchbajsaren till igen. För femte gången på fem dagar (fredagen oräknad, eftersom den spenderades på konferenshotell är jag lyckligt ovetande om vad som utspelades på jobbtoaletten denna dag). Då väntade jag ändå ganska länge på att ta min lunch eftersom hela förmiddagen ägnades åt ett webbmöte. Eftersom detta fenomen knappt alls förekommit tidigare ligger det nära till hands att misstänka den nye snubben i ledningsgruppen för de regelbundna magbesvären. Å andra sidan torde han inte ha någon anledning att nyttja just vår toalett. Jag är inte övertygad.

Googlar man på bajsa så får man upp minst två bilder på bajsande Finest-bloggerskor (vilket inte förvånar mig alls). Detta är dock ingen av dem.

En god sak mitt i all vardagsondska var att en ComHem-tekniker ringde redan i dag och lovade att komma när som helst. Fast helst nu. Jag förklarade att jag vanligen jobbar åtminstone mellan 9 och 5 på vardagar och att denna måndag inte var något undantag, men att jag kan smita ifrån till klockan fyra åtminstone. Vid halvtvåtiden ringde teknikern igen och undrade om han kunde komma nu. Han fick komma fyra. Och nu har jag ett tredje hål i väggen. Tyvärr är det måndag och mitt modem hade beslutat sig för att sluta fungera, varför mitt tredje hål fortsätter att vara helt värdelöst i några dagar till, tills jag fått mitt nya modem.

Prognosen för tisdagen ser, ärligt talat, inte mycket bättre ut eftersom jag dels inte fick ett skit gjort i dag på grund av alla möten, och att jag dessutom måste jobba ikapp dagens tidiga hemgång. Men i övrigt trivs vi bra i Solna. Numera har vi ett duschdraperi och en sophink. Nästa projekt blir gardiner. Bokhyllsplupparna lyser dock fortfarande med sin frånvaro.


Åtgärder

Information

4 responses

18 10 2010
30+

Om man blir lite småupphetsad av bilden, ska man söka hjälp då?

18 10 2010
Ron Obvious

Nej nej! vi lever i en tolerant tidsålder. (Förutsatt att du med ”söka hjälp” inte menade söka hjälp för själva upphetsningen, för i så fall vill jag inte höra mer.)

18 10 2010
Fräulein C

Hm, fast jag tror att hon kissar.

19 10 2010
Ron Obvious

Det gör hon kanske (det där vet du nog bättre än oss), men jag googlade iaf på ”bajsa” (eftersom det tydligen inte existerar något lunchbajsande på internet.)

Kommentera

