Ny stad, nya tider

17 10 2010

Vi är Solnabor nu. Vi är inne. Trots att tillvarons jämntjocka illvillighet försökte stoppa oss genom att låta hissen vara upptagen av det muntra Sundsvallsgänget som också tyckte att det var en bra dag att flytta i går, Pappa Obvious ständiga felkörningar, trots – eller på grund av – GPS:en, och en viss underskattning av mängden gammalt skräp vi faktiskt äger. Messas illvilliga plan att para ihop Pappa Obvious med Sexet verkar dock vara en succé, då fadern omedelbart ville veta vem den där tjejen var. Men själv vill jag nog inte har Sexet som plastmamma.

Den förra hyresgästen var en gammal, gammal dam, vilket skulle förklara varför det var helt omöjligt att pressa in bredbandskabeln i väggen. Det saknades nämligen ett hål. Det var det som jag tyckte såg lite märkligt ut – det var ett hål för lite. Tills de har skickat en tekniker med det tredje hålet får vi hålla till godo med grannens oskyddade nätverk. Man får inte vara kräsen. Den nya digitalboxen, den som jag fick i samband med att vi skaffade ett vanligt telefonabonnemang för ett år sen eller så, funkar i alla fall. Men nån inspelningsfunktion, själva anledningen till att jag skaffade den, verkar det inte finnas. Jag antar att det är lite sent att reklamera detta nu.

Med golvet nästan rensat borde det nu vara dags för den roliga delen – att sortera in de 50-60 kassarna böcker i hyllorna (efter sedvanlig diskussion om sorteringsteknik”) – men se det går inte alls, eftersom de där plupparna som håller uppe hyllorna och som jag pedantiskt stoppade i en plastpåse och placerade på ”ett säkert ställe” inte står att finnas någonstans. Förmodligen ligger de kvar i Gröndal. Jag ogillar.

Å andra sidan har den envetne Mr Hassim lämnat ytterligare två lappar i brevlåda, så nu är det bara en tidsfråga innan han snärjt oss i sin psykiska snara. Annars har dagen ägnats åt att försöka baxa in så mycket som möjligt i köket samt handla upp lite basic livsmedel. Det lär stå cirka 28 glasburkar med mer eller mindre färska varor i kvar i kylen i Gröndal. Och jag borde resa mig upp nu och plocka i ordning det sista flyttgodset nu, men benen är stela som om jag hade spelat en brutal fotbollsmatch och dessutom gjorde Everton just 1-0 mot det ondskefulla laget från samma stad, så jag blir nog sittande kvar här en stund.

Åtgärder

Information

Kommentera

