Ett inlägg utan skämt om ett skämt

14 10 2010

Den snabbtänkte lär vid det här laget ha noterat den musical chairs-lek man har ägnat sig åt i Stockholms stadshus i dagarna lär resultera i den delikata slutpunkten att självaste Anton Abele hamnar i riksdagen. I vanliga fall skulle jag ha kommenterat detta med någon form av vass rolighet, men när det gäller detta fall tycker jag att själva historien är tillräckligt sällsam i sig. Det behövs inte. Man ska inte sparka på den som redan ligger, skämta med den som redan blivit ett skämt, och allt det där.

I övrigt har jag noterat att någon på redaktionen har lagt sig till med vanan att bajsa strax före lunchtid, varefter en vämjeligt osund doft ligger kvar och jäser tills det är min tur att hälsa på. Ett arbetsmiljöproblem om jag någonsin sett ett. Detta måste få ett slut. Antingen får jag äta lunch tidigare eller börja nyttja muggen på nästa våning. Vem som lider av matsmältningsproblemen vill jag inte ens veta.

UPPDATERING: Anton Abele dyker nu mystiskt upp i sen 1800-talskonst. Har han ljugit om sin ålder?

 

Hittelön till Glenny för tipset.

 

(Det är onekligen sant som Anton själv säger: ”På bloggarna skriver människor precis vad de känner för”.

Åtgärder

Information

4 responses

14 10 2010
Stunta i vad andra säger, Abele. | Josefin Strömberg

[…] instängda människor om att en 18-åring inte kan göra ett bra jobb i riksdagen. Både här och där bloggas det med samma […]

14 10 2010
Josefin

Sitter kompetens i åldern?

14 10 2010
Ron Obvious

Delvis. Lite livserfarenhet skadar inte. Delar av det politikerförakt som finns grundar sig ju i de politiska broilers som gått direkt från gymnasiet in i politiken utan att någonsin ha haft ett riktigt jobb (eller för den delen varit arbetslösa). Check.
Talar man dessutom lillgammalt och teatraliskt i floskler om förbannat självklara saker (Jaha, så du är MOT våld och FÖR trygghet, så intressant?) så undrar jag vilka det egentligen är som känner sig representerade. Vilka är de 521 personer som använt sitt personvalskryss för att rösta för floskler? VISA MIG DEM!

15 10 2010
Fnurp

Definitivt sitter kompenetens i åldern för politisk nisch, man kan inte ha tillgodogjort sig kompetens på så kort tid. Inom idrott eller DotA kan man ha det vid 18 års ålder. Men ekonomi/kemi/mekanik/arbetsmarknad/sociala frågor tar längre tid.

Handlar ju inte bara om att vara vältalig utan man måste faktiskt också ha kunskaper och kunna nyttja dem

Kommentera

