… och årets Nobelpris i litteratur går till:

5 10 2010

Jag testar en ny grej här: omröstning! And there was much rejoice!

Fast jag vet inte hur den där ”någon annan”-kategorin funkar, så den som inte är nöjd med de andra alternativen (som är utvalda bland lågoddsarna hos Ladbrokes – nej, jag har inte heller den blekaste aning om vem fan Ngugi wa Thiong’o är) kan väl skriva sin kandidat i kommentarerna till detta inlägg. Själv har jag röstat på Philip Roth i hopp om att åtminstone en gång läsa en Nobelpristagare innan den fått priset.


Åtgärder

Information

6 responses

5 10 2010
Messa

Jag vill att Chinua Achebe får priset.

5 10 2010
Fräulein C

Jag också! Achebe! Achebe! Achebe!

7 10 2010
Ron Obvious

Ja, det här blev ju lite av ett fiasko. Med 20 minuter kvar kan vi konstatera att ”Övriga” har tagit ett järngrepp om priset och sannolikt får gå hem med det också.

7 10 2010
Messa

Och till slut var det Mario Vargas Llosa som fick det. Grattis!

7 10 2010
Ron Obvious

Så, har vi honom i hyllan?

7 10 2010
Messa

Inte ännu. Men kanske redan till helgen?

Kommentera

