Ang. en nära förestående flytt

18 09 2010

Jag är godkänd och betrodd. Min ekonomi är acceptabel och min personlighet skrämmer inte grannar, så nu är allt pappersarbete undanröjt förutom själva kontraktsskrivandet. Nu ska jag försöka övertala den tidigare hyresgästen (eller hennes dotter åtminstone) att lämna kvar tvättmaskinen i barren samt argumentera för så mycket renovering som bara är möjligt. Heltäckningsmattan och tapeten i taket måste i alla fall bort. Och tapeten i hallen – den murriga 70-taliga.

Sen återstår bara det allra jobbigaste. Själva flytten, samt Kriget om inredningen. Messa har redan gjort klart vilka möbler som inte är önskvärda. Ska mitt motbud bli att hålla henne borta från kontraktet? Det här är helt nya grejor för mig, hur gör man?


Åtgärder

Information

2 responses

19 09 2010
M

jag tror du får ett helvete med inredningen om hon hålls borta från kontraktet…

20 09 2010
Fnurp

Dina kunskaper om inredning är?
Och… Problemet är?

I paret Ron/Messa vill jag fördela vissa nyckelord enligt följande:

Ron: Sport, litteratur, odör, hår (oönskat), sport, Närkedialekt (pos), humor

Messa: Klass, Stil, Utseende, doft, god smak, litteratur, talfel? (dialekt), humor

Fyll gärna på själv och berätt sedan var problemet ligger…

Boy, u are lucky too catch such a women, låt henne bygga bo😉

Kommentera

