Gammelmansbarren

31 08 2010

Det som kan bli vår nya lägenhet har bebotts av en gammal man. Gamla män, kan jag berätta, har en tendens att pryda sina hem med märkliga ting. I detta fall en mörkbrun tapet med oidentifierbart (men garanterat hiskeligt) mönster, ljusblå heltäckningsmatta i sovrummet samt – också detta helt utan rimlig förklaring – tapeter i taket. Så det är en del som måste bort om vi ska in. Det var en del annat som var gammalt också. Skåpluckorna har garanterat sett sina bästa dagar och några av ljusknapparna är av en typ som jag inte sett sedan jag var mycket, mycket liten.

Å andra sidan: 100 kvm yta – som att stå på en sommaräng och vifta med brännbollsträt. Plats för tvättmaskin i badrummet (faktum är att det redan stod en där som möjligen, eventuellt, kunde tänkas få stanna kvar – och vi gillar ju färdiginkopplat). En rejäl balle med eftermiddagssol att intaga sina groggar på, en garderob som man inte bara kan gå in i, man kan förmodligen hyra ut en till en hyresgäst som inte är så fäst vid fönster, och tillräckligt mycket vägg för att täcka alla våra drömmars bokhyllebehov. Den rejäla hallen visade sig dock vara en riktig utrymmesbov, men med lite kreativ möblering ska nog även den ytan kunna kännas nödig.

Sen har vi ju problemet med att den ligger i Solna, men åt detta är inte så mycket att göra.

På torsdag kväll far den kreativa delen av Gratistidningskonglomeratet till London. Den här gången ska inget askmoln stoppa oss. Jag är redan färdigpackad och har luskat fram att Leatherhead spelar hemma på Fetcham Grove på lördag (till skillnad från Premier League och Championship som har EM-kvaluppehåll) men jag är ganska skeptisk till mina chanser att lyckas locka med någon dit. Eftersom det lär stjäla viktig pub- och shoppingtid. Dessutom ryktas det om att det kan bli fråga om en mutjobbresa till Berlin i april om bara vissa budgetmål överskrids med lämplig summa. Naturligtvis har jag och flickvännerna redan planerat in en Berlinresa till påsk, vilket i år alltså är i slutet av april. Inte för att jag vill klaga men…

Det ryktas även om att vi kommer att ha en roll i en kommande Hollywoodfilm, men detaljer om detta är jag förbjuden att knysta.


Åtgärder

Information

4 responses

31 08 2010
den där S

”Jag och flickvännerna”. Jag gillar det.

31 08 2010
Ron Obvious

Glöm bara inte att Messa är nummer ett.

3 09 2010
sienna

Är det du som ska spela Lisbeth Salander?

15 09 2010
Gammelmansbarren II – the return « En ond plats

[…] mitt ansiktes fotsvett så ringde en kvinna med viktiga nyheter. Någon har fått kalla fötter och Gammelmansbarren är vår om vi skulle vara lite sugna på slikt. Vilket vi ju är. Inflyttning är 1 oktober. Yay. […]

Kommentera

