Ett av de tusen sätt på vilka jag roar min kära sambo

26 08 2010

Jag kan glädja alla de tusentals människor som varit oroliga för min hälsa att jag nu är tillbaka på jobbet. Den mystiskt linjära feberkurvan har nu sjunkit ner till acceptabel nivå (och jag har sett klart på min Haneke-box). Faktum är att vissa saker tyder på att min feber i själva verket hade sjunkit i en mer regelbunden kurva. Som till exempel det att man tydligen måste skaka ner kvicksilvret till botten varje gång man ska använda Messas antika febertermometer, för annars märker man inte om temperaturen har sjunkit. Vilket jag då alltså inte har gjort. Varför min kära sambo Messa bokstavligen skrek av skratt i cirka 45 minuter, vartefter hon genast ringde upp alla hon känner för att delge dem denna tydligen extremt komiska historia.

Men visst, i en relation är det viktigt att man få sin partner att skratta.

Märklig antikvitet.


Åtgärder

Information

9 responses

26 08 2010
30+

I arslet?

26 08 2010
Ron Obvious

I armhålan.
Anledningen till varför du undrade tänker jag inte ens spekulera i.

26 08 2010
Messa

Det här ska ungarna få höra! Odd och Udda kommer att skratta lika mycket som jag gjorde (gör).

26 08 2010
sienna

Herregud, det vet väl alla att man måste skaka termometern om den inte är digital! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

26 08 2010
den där S

Ja, det vet faktiskt alla.

Du är inte min bästa fina längre.

26 08 2010
Ron Obvious

Ni är så elaka!😥

27 08 2010
Fnurp

Tänker inte kommentera skakningen för det är så korkat att jag rodnar å dina vägar.

Mer intressant är din okunskap i att hålet där bak är en utgång, alltså, saker skall komma UT där, inte IN…

Men tycke och smak..

27 08 2010
Fnurp

Oj, läste inte kommentarerna, du har tydligen haft den i ARM-hålan, sry.
(fast på bilden visas en röv-termometer)
Men att roa sin käresta är stort och det ger jag cred för.

27 08 2010
Ron Obvious

Det ryktas om att termometern i fråga vistats i rövar förut, men sånt sysslar vi ju inte med i det här huset.

Kommentera

