Rapport från sjuksängen

24 08 2010

Jag har nu inlett den fjärde dagen med lätt feber. Det har inte gjort mig särskilt mycket, eftersom den oväntade ledigheten har gett mig tillfälle att göra lite saker som jag inte har haft tid med förut. Åtminstone inte förrän folk på internet började viska om borrelia och TBE på ett väldigt obehagligt sätt. Jag blev naturligtvis tvungen att omedelbart kolla symtom på samma internet.

Fast problemet är att jag just inte har några symtom. Jag har stundtals en yrsel som är så lätt att den knappt förtjänar att ens få kallas yrsel, samt en ständigt närvarande svetthinna i hårbotten (samt en hosta som inte nödvändigtvis är relaterad till min kroppstemperatur), varför resultatet av min feber kan sammanfattas i att jag luktar lite unket framåt kvällen och har en ganska fånig frisyr. Inget av dessa är symtom till borrelia eller TBE. Jag har ingen muskelvärk, huvudvärk eller märkliga röda utslag på kroppen. Jag ser inte suddigt eller är ovanligt trött. Jag är bara svettig och har lite liten aptit.

Big Red tyckte ändå att det var konstigt att ha feber så länge och föreslog att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen. Och det är här min irrationella läkarskräck kommer in i bilden. Jag är nämligen ganska övertygad om att folket på upplysningen snabbt skulle skicka mig till en läkare som sedan i sin tur lakoniskt skulle konstatera att jag har tuberkulos och måste avlivas för att stävja smittspridningen. Eller nåt sånt. Så även om rådet är gott, ska jag nog ändå vänta tills i morgon och hoppas på ett snabbt tillfrisknande. Känner jag mig inte lite bättre redan?


Åtgärder

Information

Kommentera

