Ett inlägg skrivet i feberyra

22 08 2010

Det har varit en god helg för fotboll, i det att The Tanners vann sin premiär mot Worthing samtidigt som Richmond Raith Rovers spelat två gånger redan och vunnit båda, men än sämre helg för hälsan. Redan i fredags anade jag att något inte var som det skulle, och kvällens fest fick avbrytas redan vid halv 11-tiden eftersom jag frös jättemycket trots att det inte alls var kallt. Därefter har jag pendlat mellan 37 och 39 graders feber, och mellan frossbrytningar och ymnigt svettande. I går natt såg jag ingen annan råd än att lägga en handduk under mig för att bespara madrassen. Men täcket var ganska fuktigt på morgonen. Jag vet inte alls vad som förorsakat febern. Ve, vad det är synd om mig.

Min kära sambo har fått det otacksamma arbetet att ta hand om mig. Hon gör ett lysande jobb, och har skämt bort mig med kramar, snask och Bullens pilsnerkorv, även om det inneburit att jag måste gå med på att titta på undermålig actionfilm i stil med Clash of the Titans som, händelsevis, inte var lika störtlöjlig som jag hade fruktat, bara nästan. Och nu funderar jag över hur man bär sig åt för att sjukanmäla sig nuförtiden. Det slår mig att jag aldrig varit sjuk från jobbet förut. Måste man fortfarande traggla med Försäkringskassan eller vad är det som gäller tro?


Åtgärder

Information

2 responses

22 08 2010
ulliso

Din arbetsgivare ska betala sjukpeng iaf de första 14 dagarna. Sen träder FK in. Om de nu inte ändrat detta (igen) vill säga.

22 08 2010
Ron Obvious

Ah, det låter bra.

Kommentera

