När den tredje stadsmakten inmundigade spritdrycker

30 07 2010

Emedan Nöjesreportern ska lämna oss – eventuellt för gott, tråkigt nog – tog slumpen oss hem till Jake The Snakes föräldrars lägenhet(!) i Vasastan för att på erforderligt sätt ”fira” detta. Messa drack öl med en nigeriansk prins i stället. Nöjesreportern har varit hos oss i tre år, hon började strax innan jag gick på min första vända, och har varit kvar sedan dess på diverse olika kontrakt, varav inget har varit fast anställning. Så har den tredje stadsmakten det på jobbet.

Som sig bör när Gratistidningskonglomeratet firar nånting hamnade vi strax på karaokebaren. Vi har hunnit bli erfarna karaokister. Även personalen var erfaren, då de genast bad att få kolla våra väskor efter eventuella rusdrycker (som de också fann i ymniga mängder) avsedda att smugglas in på rummet. Dessa fick sonika ersättas med flera pitchers med öl. Inte heller denna gång fick jag sjunga American Pie, men min och Kjell Grens version av Mr Sandman kan ingen spotta på.

Allra vackrast var det förstås när Nöjesreporterns fästman dök upp och de fläskade på med Total Eclipse of the Heart. Inte ett öga var torrt. Till och med Ludde, som har tveksamma minnen till denna powerballad, hade smält.

Och som den professionella tjänsteman jag är orkade jag faktiskt göra ett gästspel på jobbet även i dag. Före klockan 12! Men i ett bräckligt stadium, varför jag och sambon tog oss lite kvalitetstid i sängen på eftermiddagen. Av orsaker jag inte begriper lindade flickvännen in både sig själv samt delar av mig i gladpack. Det är viktigt med kvalitetstid.

Först senare började jag ana oråd. Det började bli dags för middag, och hennes middagsförslag var suspekt likartade: ”Ska vi linda in nåt i mördeg, eller ska vi rulla mögelost i lövbiff?” Har jag missat något? Vad säger egentligen Freud om flickor som när ett plötsligt behov av att rulla in saker i andra saker?


Åtgärder

Information

3 responses

31 07 2010
sienna

Jag vill se bildbevis på gladpackningen innan jag tror på det.

31 07 2010
Ron Obvious

Jag förbjöds. JAG FÖRBJÖDS!

31 07 2010
Messa

Censurerades. I sitt eget hem!

Kommentera

