Semesterstölder och vardagssodomi

28 07 2010

Så kom vardagen till sist. Trots att det funnits stunder under sommaren under vilka jag betvivlat dess existens. När jag återvände till jobbet hade Kjell Gren snott min stol. Rockflickan snattat min bordsfläkt, och nåt random as stulit vår parkbänk – utmärkt för långa eftermiddagsmöten i solen. Sådan är nämligen vardagen.

Å andra sidan är det fest på andra sidan Gärdet. Dit har Pridefestivalen flyttat, till Östermalmsbornas milda frustration. (På Narvavägen har farbröder hörts skälla ut ”ungdomar” som haft mage att bära jeans – för tusen böfvlar! – ute bland folk.) Jag skulle inte bli jätteförvånad, men däremot kanske lite, lite road, om det skulle sitta en gammal dam med salongsgevär på sin balkong när tåget paraderar längs Strandvägen på lördag för att knäppa de hemska homofilerna. Det märktes även på t-banan, där en ung man berättade för alla som ville lyssna om sina nya ultratajta byxor som han skaffat festivalen till ära.

Men det förklarar fortfarande inte det där SMS:et jag fick från flickvännen häromdagen, om hur hon hittat bilder på en lös bekant i bara kalsonger på en dejtingsida för bögar. Jag vet inte, vågar jag ställa följdfrågor?


Åtgärder

Information

2 responses

28 07 2010
30+

Nja, det finns det väl inget större behov av?

Men det påminner mig om en anekdot som en av mina fåtaliga gaybekanta berättade en gång. Han är inte toköppen med sin sexualitet utan han är väl som de flesta andra av oss, man håller käften om det. Han hade en lunchpromenad med en kollega som i förtroende viskade fram ”har du hört att X på kontoret är bög?” Han ba: oookääj…

29 07 2010
Ron Obvious

Jag ska väl förtydliga att det inte var personen i frågas läggning som var överraskningen, utan att min sambo frekventerar bögdejtsidor. Men jag antar att det betyder att det är fritt fram för mig att surfa lesbian schoolgirls och sånt.

Hade han hört det förresten?

Kommentera

